Bezoekers

Volgers

dinsdag 8 maart 2022

Pech

De dag begon vandaag grijs. Tja dat kan natuurlijk ook gebeuren. Het was koud en dus meteen de kachel aan en al snel werd het behaaglijk warm.
Lief maakte het ontbijt zoals altijd (ja ik ben een bofkont hoor) en we deden wat we zoal meestal doen totdat Lief even wilde kijken op zijn telefoon-app hoe onze accu ervoor stond. 
"Kun jij eens even kijken bij jou op de app," vroeg hij me want bij mij doet het niet. "Wat vreemd," zei ik  "want ik heb net nog gekeken en hij stond op 80% maar ik kijk nog wel. Maar ook bij mij werkte de app niet meer.

Oei en nu?????? Zonder huishoudaccu leven dat kan bijna niet en we hebben in juni 2020 deze dure lithiumaccu pas laten plaatsen dus stuk kan hij niet zijn.
"Misschien ergens een los contact of een zekeringetje," en Lief begon onmiddellijk in actie te komen.
Nu zit die accu onder mijn stoel in de cabine en ben je dus maar niet 1, 2, 3 er bij. Eerst moet de stoel eraf of in ieder geval een stuk van zijn plaats ffffffffff.

Wat een ellende. Gereedschap moest bij elkaar gezocht worden. De juiste inbussleutel lag natuurlijk weer ergens verstopt. Na een stel zwarte woorden, getier en gemopper was de hele boel los en konden de draden gecontroleerd worden.
Niks mis mee constateerde Lief.


En nu?????? Bellen met Camperprofi in Veendam. Die hebben hem geplaatst. 
De voicemail. 😠😟 "U kunt een mailtje sturen naar ........" 
Dus een mailtje gestuurd en Lief verder met slopen en weer opbouwen. De accu deed het nog niet.
Ik op zoek naar de chef van de camperplaats en in mijn beste Frans gevraagd of we vandaag aan de stroom konden. Hij woont in het huis naast de CP. 
Het hek van het huis was dicht en er stond met grote letters; Attention chien!
Nou daar ga ik mijn leven niet aan wagen maar terwijl ik zo stond te denken wat nu weer gedaan kwam de beste man al naar buiten en ja hoor voor €3 mochten wij vandaag aan de stroom.

Ondertussen belde Daan van Camperprofi maar wat hij ook voor opties had voor ons, niets hielp. Onze accuu kan niet stuk zijn zei Daan want dan kon er ook geen lamp branden en zouden de kranen het niet doen. Gebruik hem maar gewoon kregen we als goede raad mee en mocht hij helemaal leeg raken dan even de motor starten zodat hij weer kan laden. In ieder geval staan we nu aan de stroompaal en onze kachel mag weer snorren want met dat grijze weer hebben we die wel even nodig.

"Weet je wat, we lopen even naar de Netto om een paar boodschapjes te doen. Als we dan morgen weer gaan verkassen dan hoeven we daar niet meer naar om te kijken." stelde ik voor.
Dus boodschappen gehaald en nog voor ieder een millefeuille meegenomen want dat hebben we wel verdiend.


En terwijl we zo zitten te snoepen en onze laptops te voorschijn halen kijkt Frits nog eens op de app van de accu. HIJ DOET HET WEER!!!!!!!!! Hij heeft weer contact met onze bluetooth.

Is dan alles voor niets geweest? Nee want we hebben nu wel al meteen afspraak gemaakt voor 26 april om een Maxfann te laten plaatsen. Eigenlijk was de maand april al helemaal vol geboekt maar wij mogen komen omdat we pech hebben met de verbinding van de accu. Het is toch wel fijn dat je weet hoeveel je stroom je nog kunt gebruiken. Je moet bij veel accu's oppassen dat je ze niet helemaal leeg maakt al die lithium daar wel tegen.

We hebben ons vandaag weer eens niet verveeld. Morgen gaan we weer een stukje opschuiven, op zoek naar zon 😊

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.