Bezoekers

Volgers

zondag 26 juni 2022

Weer in de lucht.

Wat is een mens toch onthand zonder internet ffffffffffffff. Gelukkig kon ik nog een beetje extra bijkopen bij KPN en Lief was zo lief om nog iets te delen met mij.
Foto's laat ik nu maar even achterwege.

Nu ik dit schrijf staan we op de Poolcirkel in Noorwegen. Heel apart en net zoals de vorige keren is de navigatie weer uitgevallen. Gelukkig weet ik nu dat het niet aan de navigatie ligt dank zij jullie.

We hebben op het moment gezellige buren uit Emmen met een hondje die al 14 jaar is en hartproblemen heeft. 
Op weg hier heen hebben ze een beetje pech gehad. Een Nederlander heeft hun spiegel van de camper af gereden. Nou, daar weten wij alles van. In het begin van dit jaar hadden wij hetzelfde aan de hand in Frankrijk.

In Noorwegen heb je een boel tunnels waar je doorheen moet en die tunnels zijn nu niet je van het. De wegen erin zijn super smal en zonder middenstreep en vaak is het er veel te donker. Het gebeurd regelmatig dat er een hele grote vrachtauto met grote snelheid je tegemoet komt en ook wij hebben al een paar keer op een haar na geluk gehad.

Lief ziet er gewoon tegenop om hier door een tunnel te moeten rijden en vak zijn ze ook nog zo lang. We hadden er laats eentje van bijna 7 km.

Buurman heeft nu zijn spiegel met tyraps en ducktape in elkaar gepuzzeld en hoopt dat hij niet teveel hobbelige wegen krijgt op de terug weg zodat zijn spiegel uit elkaar valt.

Enne als Pourqoi pas dit leest. Ik heb een een paar mooie stenen voor gevonden. Foto komt nog.
Jullie zien het, we zitten niet stil.

Vrijdag gaat mijn nieuwe internetbundel er weer aankomen. Mochten jullie me even niet meer horen ..... vrijdag ben ik er zeker weer.

1 opmerking:

  1. De afkeer van de tunnels deel ik met jouw Lief. Het begin van de tunnel ziet er nog keurig afgewerkt uit, maar op het moment dat je 30 m in de tunnel zit wordt alles opeens heel basic. Ruwe wanden en maar een hele smalle servicestrook aan weerszijden. Je krijgt daarom al heel gauw het bepaald onprettige idee dat je door een te smalle weg rijdt. Bovendien zie je bij de watertunnels vaak ook nog de nodige plassen op het wegdek, wat ook al niet bijdraagt aan een ontspannen gevoel.En dan weet je heel goed dat de rijbaan in de tunnel dezelfde breedte heeft als buiten de tunnel, maar het gevoel overheerst al gauw de rede..
    De tunnel waar ik de meest onplezierige herinnering aan heb is wel de (in technische zin) fameuze Nordkapptunnelen. Je gaat erg steil naar beneden en ook weer naar boven en er geldt een maximum snelheid, maar door de vrij stevige helling is die niet te handhaven zonder constant bij te remmen. Het is daar zo; of je tegenliggers rijden (te hard, of je doet hetzelf; er is altijd een redelijk groot verschil in snelheid op de beide rijbanen.
    Nee, de Noordkaap was best een belevenis, ondanks het toch desolate landschap, maar de Nordkapptunnelen hoefde van mij niet.
    Wat ik me afgevraagd heb destijds is of de fietsers die naar de Noordkaap fietsten ook door die tunnel moesten. Onderweg zag ik ze wel, maar een dergelijke tunnel lijkt me een onoverkomelijke hindernis voor een fietser.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.