Bezoekers

Volgers

woensdag 17 mei 2023

Met de tijd meegaan

😁 Met je tijd meegaan 😁 we zijn er mee bezig.

Een tijdje geleden had Frits de robotstofzuiger gezien en had het er regelmatig over. Zou dat niet iets voor ons zijn?
De dochter van Frits zal er vast hard om moeten lachen als ze het hoort want in het huishouden van pa hebben ze voor alles een apparaatje πŸ˜‚, zelfs om een ei te koken πŸ˜‚

Tja en zo is het. We zijn alle twee wel van de apparaatjes. Frits ziet ze en brengt ze onder de aandacht. Ikzelf moet even wennen en mezelf af vragen of dat nu echt wel werkt.

Zo ging het dus ook met de robotstofzuiger. We zagen ze vaak staan in de winkel en gingen meestal even kijken.

Ons "gouden meisje" is al een paar maanden niet meer geweest. Van de winter is ze uitgegleden in de sneeuw en heeft een flinke blessure aan haar ruggenwervel opgelopen.
Waarom geen nieuw "gouden meisje".

Ten eerste heb ik de tijd om haar rustig te laten opknappen want ze wil wel weer graag komen en daarbij zijn wij vaak weg met de camper (dat is de bedoeling) en wil ik geen "gouden meisje" voor maar een half jaar in huis. Dat kan ik zo'n meisje niet aandoen.
Mijn "gouden meisje" vindt dat wel prettig dus is dat boffen voor ons allemaal.


Maar nu deden we de laatste tijd samen het huishoudelijke werk en de laatste tijd meestal ik en dat geeft weer last aan mijn eigen rug dus zullen we het eens proberen die robot?

Gisteren werd onze robotstofzuiger afgeleverd thuis. Nadat we de handleiding hadden doorgelezen gingen we aan het werk om onze James te installeren.
Oplaadstation werd geplaatst waarna het opladen kon beginnen.

En toen ging de pret beginnen. We lieten James eens lekker rondrijden door de kamer en keken onze ogen uit. Wat een uitvinding toch en zou James nu ook nog wat opzuigen?
Ja hoor er zat heel wat stof in het reservoir.

Hij reed onder de kasten en de banken, geweldig. Ik weet nog dat we vroeger zo zaten te kijken toen we de eerste wasautomaat in huis kregen bij mijn ouders. Vol verwondering zaten we te kijken voor het raampje hoe de was in het rond draaide.
De tijd herhaalt zich πŸ˜ŠπŸ˜‰ Nu kijken we niet naar de was die in het rond draait maar naar de stofzuiger die zijn eigen weg zoekt.

16 opmerkingen:

  1. Ik heb er 2, een voor beneden en een voor de bovenverdieping. Gekocht toen ik zonder hulp zat en niet wist wanneer ik er een zou vinden. Nu wordt het niet echt vuil bij me, woon alleen, loop altijd op sokken, maar stof is er wel al zie je het niet. Ben er heel erg blij mee, ze gaan hun eigen gang, en doen wat ze moeten doen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze zijn ideaal. Omdat wij dus ook zonder hulp zitten en een hond een huis hebben vind ik het een uitkomst.

      Verwijderen
  2. Hoe reageert Puck op James?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen James voor het eerst (gisteren) zijn weg aan zoeken was heeft Puck wel geblaft maar vandaag vond Puck, James niet meer de moeite waard en schonk hem geen aandacht, hahaha.

      Verwijderen
  3. Geweldig en ik zie het voor me: jullie samen op de bank, met open mond kijken naar James.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, het was natuurlijk geen gezicht en zeer komisch denk ik.

      Verwijderen
  4. We hebben alleen de kamer om te stofzuigen beneden en boven maar 2 kleine kamers, beneden elke week en boven 1x per 3-4 weken,
    H heeft een accu steelstofzuiger gekocht op een veiling en doet dat daar mee, allen doet de de randen noiet zo goed, dus 1x in de 3 weken doe ik die even extra.
    Mijn hulp waar ik qua werk heel tevreden mee was heb ik gisteren ontslagen. Ze kwam om de 3 weken en ik app dan altijd een datum en dag ervoor nog een herinnering. Gisteren kwam ze dus niet opdagen. Dit was de eerste keer zonder dat ze zich afmelde, de vorige keren was er elke keer iets met familie waarvan zij wel de spil is. Kreeg eens een foto van een been met enorme hap uit kuit, haar neef waarmee ze in het ziekenhuis zat, en andere keer had een andere client haar man verloren en haar nodig die dag. Bleek de man al 2 maanden geleden overleden te zijn.
    De laatste 4 x ging het goed, maar nu was ik het zat. Eind vd middag bericht gestuurd en kreeg heeeel veeeel excuses ze was het vergeten en bij een bloemenkwekerij aan het werk. Ik schreef dat ik in de ochtend nog een foto had gestuurd met wat er klaar lag voor haa, knoflook en courgettes en bij whattsapp kan je zien wanneer iemand de laatste keer op zijn telefoon heeft gekken. Ze zou hier om 2 uur zijn en om kwart over had ze gekeken, dus ook mijn bericht gezien. Ook om half 5 had ze gekeken, en als je dan schijft dat je de telefoon niet de hele dag in je hand hebt was ik er klaar mee. Ik had al de indruk dat ze wel eens niet de waarheid vertelde.
    Heel vervelend want ik wil wel weer iemand zoeken , heb geen zin teveel in grote keuken te doen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is heel vervelend Lot zo'n hulp. Ik vind dat je een hulp moet kunnen vertrouwen en ook dat als ze zich afmeld dat op tijd doet. Er kan natuurlijk altijd iets gebeuren maar dan moet je ze jou wel een andere dag kunnen aanbieden. Tenminste zo werkte het bij mij. Ik kan me voorstellen dat je haar ontslagen hebt.
      Hopelijk vind je snel weer een nieuwe hulp want het is natuurlijk wel fijn.

      Zelf houd ik het even bij mijn robot. Eens kijken hoed dat in de praktijk werkt.

      Verwijderen
  5. Ohh wat leuk. Ik hou van dat soort gadgets. Ik zit er ook al een tijd over na te denken. Met 2 pubers in huis ligt er hier altijd genoeg op de grond en het lijkt mij fantastisch dat dat ding zijn werk doet en ik iets anders kan doen ipv 2 keer per dag stofzuigen. Ik heb echter geen idee welk merk nou een beetje goed is en niet veels te duur is. Ik lees wel veel reviews maar blijf het lastig vinden. Mag ik vragen welk merk / type je hebt?
    Inge

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Inge wij hebben gekozen voor de stofzuiger van de Lidl. Frits ging eerst voor de goedkoopste van € 129 maar uiteindelijk koos ik voor die van € 179 die ook kattenharen en hondenharen opzuigt en ook de drempel over kan en op een kleedje kan. Voor ons is het meer een bij stofzuiger die ik dagelijks zijn werk kan laten doen. Een keer in de week ga ik er eens goed tegenaan met de Dyson die we ook pas hebben aangeschaft. Die doet het overigens ook voortreffelijk.

      Verwijderen
  6. Gemak dient de mens en daarom zijn wij, T. en ik, ook dol op apparaatjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mijn robotzuiger leek wel blind! Hij botste overal tegenaan en niet één keer, maar herhaaldelijk. Ik wilde hem al bijna terug brengen, maar daar kwam iets te tussen. Verweesd stond hij in een hoekje van de gang miserabel te zijn. Wat ben je toch een nutteloze dweil, beet ik hem toe. Toen ik hem na nog enige pogingen definitief af wilde danken en hem op pakte, zag ik dat de beschermhoesjes nog over zijn sensoren zaten. Oeps!
    Sindsdien zuigt hij als een zonnetje.
    Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh dat vind ik leuk. En dat het Puck niet meer interesseert, geweldig. Ik denk af en toe dat ik er ook een wil. Lijkt me handig. Maar dan vergeet ik het weer. Heb je je er ook in verdiept? Ik bedoel wat voor soort?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Eigenlijk heb ik er me niet zo erg in verdiept. Ik dacht, eerlijk gezegd, het zal allemaal wel. Ik geloofde er niet zo in maar op die mening ben ik nu terug gekomen. Ik heb dus niet zo'n dure gekocht maar een volgende zal zeker met veel voorwerk gekozen worden. Kleedjes moet hij op kunnen en drempels over steken. Eigenlijk doet die wat we nu hebben dat ook :)) Ik ben er blij mee.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.