Bezoekers

Volgers

dinsdag 30 mei 2023

We blijven nog even

Weer genoten van een mooie dag.

We zijn geland in Duitsland en wel in Vreden. Het is een leuk plaatsje met een fijne camperplaats.
Eigenlijk hadden we vandaag weer naar huis willen gaan maar omdat het nog mooi weer blijft blijven we nog twee dagen. 
Vanmorgen eerst naar Winterswijk naar de kampeerwinkel Obelink en van daaruit de grens over naar Vreden.
Hier blijven we dus nog even.

Met Puck gaat het heel goed onderweg. Ze heeft het camperleven helemaal te pakken en merkt als we weer willen rijden. Ze krijgt dan haar riem om, kiest een plekje op een dekentje of matje en vandaag zelfs in haar mandje en gaat liggen soezen.
Stopt het geronk van de motor dan komt dat koppie omhoog en weet ze dat we op de plek van bestemming zijn.

We stoppen natuurlijk geregeld om even te wandelen als we langer moeten rijden.
Haar vier maaltijden per dag hebben we terug gebracht naar drie. Ze krijgt iets meer in haar bakje en dat werkt prima. Ze eet nu op dezelfde tijden als wij zelf.

Ik merk aan mijn internet weer goed dat we in Duitsland zijn ffffffffff. Nu zitten we net over de grens en meteen is mijn internet weer stuk langzamer. Erg is dat toch in Duitsland. Zelfs een whats appje sturen duurt lang eer het weg is.

Wie weet komt er nog ooit verbetering in het Duitse internet. Wij gaan morgen nog even door met genieten hier en misschien kan ik zelfs nog even lezen in mijn laatste deel van de 7 zussen want het is wel weer een mooi boek.




12 opmerkingen:

  1. Vreemd dat Puck de camper prima vindt en een auto niet...
    Ze wordt zichtbaar groter. Het erge puppy-achtige gaat er een beetje af.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Petra, zou ze het niet eng vinden in de auto? Ik bedoel de ruimte te klein? In de camper loopt ze van het ene plekje naar het andere. Ze is er thuis merken we. De auto is ook maar een keertje. Wel een bewijs dat ze niet wagenziek is.

      Verwijderen
  2. Groot gelijk dat je nog even blijft. Geniet van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Ellen genieten maar en wat leuk dat Puck al in het ritme meegaat! As we speak de balkondeur open en zaaaaaaaaaaalig weer! Dit mag van mij tot eind oktober :-) En ja dat Duitse internet waardeloos. Wij huren vaak een huisje in Duitsland en er is altijd slechte wifi. Moesten daar ook vaak een formulier invullen en ondertekenen over downloaden van films en ander 'illegaal' gedoe schijnt een forse boete op te zitten. Vaak alleen bereik in de woonkamer. Maar ja het begint nu een beetje te veranderen maar je kon in Duitsland ook vaak niet pinnen buiten de supermarkt of vanaf Euro 15,00 heel erg ouderwets terwijl je in NL zelfs op de markt kunt pinnen. Geniet maar fijn door!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Duitsland loopt inderdaad jaren achter wat het digitale betreft. Wij hebben al eens gehad dat we dachten dat onze telefoons stuk waren en zijn toen naar een telefoonwinkel gegaan. Op een gegeven moment zei de verkoper, " o maar u komt uit Nederland. Dan bent u verwend hoor."

      Verwijderen
  4. Heerlijk en een bof met het weer hè, geniet er maar van.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk weer om met jullie mee te reizen. Wij hebben het weer toppie gehad in jullie Limburg. En wat boffen jullie met jullie meisje maar ik hoor altijd alleen maar positieve verhalen over dit ras. Zelf wil ik altijd kleine hondjes, past goed bij mijn leven, maar anders zou ik het wel weten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Laatst las ik ergens dat een Labrador een kind is met een pels aan. Klopt helemaal!!

      Jullie hebben ook geboft met het weer toen jullie in Limburg waren. Nog maar snel een keertje komen in de zomer.

      Verwijderen
  6. Heerlijk hoor, lekker even wat langer wegblijven, gewoon omdat het kan!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zo is dat. Dat is een heerlijke luxe.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.