Bezoekers

Volgers

zaterdag 25 juli 2020

Het is weer achter de rug.


Gelukkig hebben we de Ablatie achter de rug. Laten we hopen dat dat zo blijft want er waren meerdere patiënten die al voor de 2de keer kwamen.

Dat moeten we niet hebben.






We waren natuurlijk al ruimschoots op tijd aanwezig. Om 9 uur moesten we in het ziekenhuis zijn maar wij waren er al rond half 9 en dat was naderhand wel fijn want daardoor kwam Frits boven aan de lijst te staan en zou om 11 uur geholpen worden maar om half 11 werd het sein al gegeven dat hij opgehaald zou worden en mocht hij zijn operatie jasje aantrekken.





En terwijl die arme Frits het allemaal maar moest ondergaan nam ik mijn tas en ging naar beneden naar het restaurant en was wel toe aan een kop koffie. 


Het wachten kon beginnen. Frits zou rond 14 uur weer naar de kamer gebracht worden.



 Kamer 8, de kamer waar we vanmorgen zijn begonnen voordat Frits naar zijn eigen kamer gebracht werd. Kamer 14.


Mijn e-reader had ik natuurlijk wel mee genomen waar ik weer een heerlijk boek op aan het lezen ben van Lucinda Riley, de nachtroos.
En terwijl ik verdiept ben in mijn boek hoor ik een bed in de gang rollen.
En ja, het Frits!!

Half 1 pas. Dat is snel gegaan. Hij heeft al een bekertje koffie in de hand. De patiënten krijgen zo'n bekertje meteen naar de ingreep omdat ze daar allemaal toch zo aan toe zijn.
Dus rollend met zijn bekertje wordt hij naar zijn kamer gebracht en krijgt meteen de lunch gebracht die hem goed smaakt.


Voorlopig moet hij plat blijven liggen met een drukverband op de lies i.v.m bloedingen.

 Terwijl hij plat moet liggen kan hij mooi zijn berichtjes lezen op zijn telefoon en nog even Word feud spelen met zus lief.
Op deze manier blijft een mens toch in contact met familie en vrienden. 
Het verloopt allemaal voorspoedig met Frits en als het zo goed blijft gaan mag hij in de avond nog naar huis. Het wordt wel laat allemaal doordat de dienstdoende dokter nog al op zich laat wachten en tegen 22 uur komen we weer thuis.

We slapen die nacht als rozen al moeten we wel in de gaten houden of er zich geen bloedingen voordoen want dan zouden we de ambulance mogen bellen. Gelukkig is dat niet nodig.


Frits zijn hartslag is een stuk rustiger en dat voelt veel prettiger, zegt hij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.