Bezoekers

Volgers

donderdag 22 oktober 2020

Voorbereidingen Portugal

 De voorbereidingen voor Portugal gaan beginnen. Net heb ik het boek besteld bij bol.com.

 Morgen wordt het bezorgt dus dan kunnen we gaan smullen al is Frits al weken aan het smullen met het boek over Noorwegen 😀
Eerst eens kijken wat we allemaal willen zien en dan niet vergeten dat we in de wintermaanden zullen reizen en dat we dan eigenlijk zo zuidelijk moeten zijn, de Algarve.
Toch wil ik ook wel proberen om nog iets meer te zien zoals;

Coimbra - een stad die meer dan een eeuw de middeleeuwse hoofdstad was van Portugal en thuisbasis voor een van de oudste universiteiten van Portugal en zelfs van de wereld. Het historische centrum dateert uit de Moorse tijd met zijn donker geplaveide straatjes en monumentale kathedraal. Op zomeravonden klinken hier de tonen van de Portugese gitaren, guitarra, en de diepe stemmen van de Fadozangers. Als we dit willen meemaken zullen we een keertje in de zomer terug moeten komen 😊 
Lijkt me geen probleem 😁


Coimbra ligt nogal op een gunstige hoogte lijkt me om in de winter, Portugal te gaan verkennen.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.