Bezoekers

Volgers

maandag 1 november 2021

Crockpot

Toen ik gisteren op het web aan het snuffelen was kwam ik een paar heerlijke recepten tegen voor mijn Crockpot. Op het moment maak ik er vooral stoofvlees en soep in maar ik wil hem vaker gaan gebruiken. We hebben zelfs plannen om hem mee te nemen als we met de camper op pad gaan.

Waarom een crockpot of slowcoocker?

- Hij is eigenlijk bedoeld voor luie mensen. Alle ingrediënten doe je in de pan en dan is het kwestie van tijd tot je eten klaar is.

- Je kunt je crockpot 's ochtends aanzetten voor je naar je werk gaat en als je dan  's avonds thuis komt dan komt de heerlijke geur je al tegemoet en is je eten klaar.

- Doordat de garing op een lage temperatuur is is de smaak van je eten optimaal. Is je eten eerder klaar dan de tijd van thuiskomen dan schakelt hij automatisch over op een warm houd functie.

- Er komt geen vet aan te pas dus dat is weer mooi meegenomen.

- De binnen-pot kan zo de vaatwasser of oven in van deze crockpot. 

Stroomverbruik van de crockpot?

De gemiddelde slowcooker verbruikt 0.7kWh totaal in acht uur slowcooken (dus niet per uur).  Bij een prijs van €0,20 per kWh is dat dus €0,14 voor een maaltijd die acht uur staat te slowcooken (0,7*€0,20=€0,14)

Ter vergelijking: de gemiddelde oven verbruikt 2-2.2kWh als hij ons eten een uur verhit, dat kost ongeveer €0,40-0,44 per uur.

Een magnetron verbruik ongeveer 0.6-1.5kWh om hetzelfde te bereiken, dat kost €0,12-0,30, maar je eten verwarmen in een magnetron geeft een totaal ander resultaat dan in een oven of slowcooker.

Ik heb een paar eenvoudige recepten  voor mezelf genoteerd.

2 opmerkingen:

  1. Hoi Ellen, leuke blog heb je. Als ik chagrijnig ben wil ik lekker alleen zijn en mocht dat niet kunnen dan reageer ik mij zelden af op anderen, nou ja behalve op de heer des huizes dan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Pourquoi pas, dank je wel voor het compliment. Enne ...... als je chagrijnig bent omdat je je niet lekker voelt dan mag jij best mopperen. Schrijf het van je af in je blog. Dat mag!!! Heeft de heer des huizes misschien wat minder te verduren, hihihi.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.