Bezoekers

Volgers

dinsdag 2 november 2021

We komen er wel .......

Ooit gehoord van Polymyalgia rheumatica? Nou ik niet, tenminste niet van deze Latijnse naam wel over spierreuma en dat is dus hetzelfde als Polymyalgia enz. enz. De boosdoener die Frits al enige tijd plaagt volgens onze huisarts.

Langzaam maar zeker krijgen de pijnen en ongemakken een naam en dat is al heel wat. Dan word je eindelijk serieus genomen want je ziekte heeft een naam. Een ziekte wil ik het eigenlijk niet noemen, dat klinkt zo "ziek". 
Vandaag gaat de laatste Prednison erin en dan moeten we gaan kijken hoe lang het goed blijft gaan. Begint de pijn weer op te spelen dan moeten we de huisarts weer bellen en gaan ze bloedonderzoek doen.

Als het spierreuma is dan is dat geen pretje en de medicijnen (Prednison) die je misschien wel lang moet gaan slikken hebben flinke bijwerkingen.

Wij zijn nog in het stadium van alles lezen wat we erover kunnen vinden. Wat is internet dan toch een prachtig media.
We moeten eigenlijk ook niet teveel lezen want dat geeft soms ook een verkeerd beeld omdat wij leken zijn op dit gebied. 

Volgende week naar de chirurg i.v.m de liesbreuken en zo gaan we stap voor stap de ongemakken van Frits te lijf.




2 opmerkingen:

  1. Ik heb spierreuma.. gehad! En er is een grote troost: HET GAAT OVER. In tegenstelling tot gewone reuma. En die Prednison, tja. Ik kon een tijdje helemaal niet meer lopen dus ik was er blij mee. Toen ik 's morgens mijn eerste pil had kon ik 's avonds weer lopen. Een soort wondermiddel dus. Het heeft bij mij anderhalf jaar geduurd voor ik van de pillen af was.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bertiebo, dat wist ik niet dat je van spierreuma kan genezen. Dat geeft de burger weer moed. Dank je wel voor je reactie.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.