Bezoekers

Volgers

zaterdag 20 november 2021

De weegschaal

Gisteren bij de praktijkondersteuner kreeg ik de tip om eens te kijken op de site van het voedingscentrum en inderdaad wat ik daar allemaal zie lijkt voor mij geschreven. Ik heb gisteren meteen een account aangemaakt en op mijn telefoon de app geïnstalleerd. Wow het bevalt me steeds beter nadat ik daar eens op rond gesnuffeld heb.

Na de afgelopen 2 weken zag ik nog niet veel veranderen op de weegschaal maar vanmorgen was ik 2 ons kwijt. Wat is nu 2 ons .......... helemaal niks maar het begin van een dalende lijn is in zicht. 

Nadat je je lengte en gewicht hebt ingevuld kun je beginnen.
Alles wat ik nu eet en drink vul ik in op mijn eet-meter. Je kunt dan meteen zien hoeveel vetten, zout, koolhydraten enz enz hebt gegeten en ook of je gezond bezig bent wat de schijf van vijf betreft.

Ik vroeg ook aan de ondersteuner, wat te kiezen met mijn vele visites de laatste tijd, van gebak. Ik kan toch geen gebak halen en zelf niets eten. Het lijkt wel of ik de mensen wil gaan vergiftigen en ik wil ook niet steeds moeten zeggen dat ik weer aan het diëten ben of wat dan ook. Ik wil eigenlijk ook niet echt op dieët maar ik wil een goede eetgewoonte aanleren. Val ik daarbij dan ook nog af dan vind ik dat natuurlijk geweldig want eigenlijk is dat toch wel wat ik graag wil.
Krijg ik nu visite dan sla ik die maaltijd over of neem alleen wat fruit. Het gebak van mij wordt een slagroomsoes want die is het veiligst en de kleine hapjes op tafel laat ik aan me voorbij gaan. Dat valt niet op. En zoals pinda's neem ik nu 1 keer en geen 5 keer meer een handje vol van want ik zag op mijn eet-meter dat ik die zeker nog mocht hebben.

Volgens mij heb ik altijd te weinig gegeten als ik op die eet-meter kijk. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.