Bezoekers

Volgers

vrijdag 24 december 2021

Pijnstillers

Lief bleef zich maar zorgen maken dat er ergens niet goed zat wat de liesbreuk operatie betreft. Ik werd er dood nerveus van want stel dat ................. Gisteren middag om kwart voor vier mochten we langs komen in de kliniek.

Lief werd goed onderzocht en kreeg de boodschap mee dat tot zover geen afwijkingen te zien en te voelen zijn. Er is veel wondvocht aanwezig en bij zo'n ingreep wordt er niet altijd erg zachtzinnig met de inhoud van de buik om gegaan vandaar ook die blauwe en bijna zwarte plekken rond de navel. Er is enige irritatie ontstaan dus aan de pijnstillers.

Paracetamol samen met Diclofenac moet een boel verlichten.

Helemaal opgelucht ging ik weer huiswaarts, lief was minder enthousiast. Eerst nog even langs de apotheek die in het zelfde gebouw gevestigd is en daarna naar huis.

We hadden net ons avondeten op en lief zijn medicijnen toen weer de onrust bij hem toenam. "Het is niet goed," zei hij weer. "Wondvocht, wondvocht, hoe komt dat er dan uit, wat een onzin allemaal. Het doet hardstikke zeer."  Ik ging eens op zoek op het internet en inderdaad kan er bij een kijkoperatie veel wondvocht ontstaan en het kan zeker 6 tot 8 weken duren eer dat weg is.
Triomfantelijk liet ik hem de tekst lezen in de hoop dat er weer meer rust in zijn koppie zou komen. Helaas was de rust maar voor korte duur.

Voorlopig hobbelen we  maar weer door.


4 opmerkingen:

  1. Ach wat naar voor jullie beiden. Hopelijk is er wat afleiding met de kerstdagen en denkt hij minder aan de vochtproblemen.
    Sterkte en toch maar prettige dagen gewenst

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Lot. Ik heb goed nieuws want vandaag gaat het iets beter met Frits. Jippie.

      Verwijderen
  2. Ik herken die ongerustheid wel. Ik ben de afgelopen twee jaar 4x geopeerd (2x carpaal tunnel en 2 keer elleboog, waarvan de eerste keer een simpele vrijmaking en de tweede keer een wat ingrijpender submusculaire transpositie) en na alle operaties was ik angstig omdat het naar mijn idee (en naar mijn zin) niet snel genoeg over was allemaal. Ben nog aan het tobben af en toe maar voel nu wel dat het de goede kant op gaat. Herstel van een zenuw kan 1 tot 1,5 jaar duren!!! Ik zit nu op 6 maanden.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Snap het ook wel mevrouw Niekje. Toch heb ik lief aangeraden om wat minder op internet op te zoeken over wat je mankeert. We zijn nu eenmaal geen dokters maar leken. Hopelijk gaat het bij jou nu ook de betere kant op al heb je nog een tijd te geen. Sterkte!!!!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.