Bezoekers

Volgers

dinsdag 22 februari 2022

Aardappelen

Nog 1 nachtje slapen en dan vertrekken we. 
Vandaag nog de laatste boodschappen gehaald. 

Bij de Jumbo had ik een kleine zak aardappelen van 3 kg genomen. Daar hebben we meer dan genoeg aan. Zegt de juffrouw aan de kassa, "mevrouw, u mag er nog een extra zak bij nemen. Het is 2 halen en 1 betalen." 
Ik zeg tegen haar, "mooie actie juffrouw maar ik kan nu niks met zoveel aardappelen. Het is mij teveel. Ik ga morgen op vakantie voor anderhalve maand en ik ga niet met 6 kg aardappelen sjouwen."  
De kassajuffrouw was het duidelijk niet met me eens en probeerde nog eens. 
"U kunt hem ook thuis bewaren voor als u weer terug bent."
"Juffrouw eer ik weer terug ben dan heb ik een aardappel veld in mijn bijkeuken en dat wil ik niet."
"Mevrouw misschien iets voor de kinderen?" 
"Nee juffrouw dat gaat niet want mijn kinderen wonen niet hier in de buurt." 
"O dat is jammer en per post sturen is een beetje duur. Misschien dan iets voor de buurvrouw?" 
"Nee juffrouw die is ook niet thuis en ik ga niet langs de deuren lopen leuren met een zak aardappelen. Weet u wat? U mag hem hebben en vanavond mee naar huis nemen." 
Nou  ........ dat hoefde nu ook weer niet.

Hé, hé, het leek wel of ik bij de kapper zat, "wilt u deze shampoo thuis ook proberen?" En owee als ik dan zei dat het goed was dan kreeg ik de créme spoeling ook nog voor mijn neus gezet want die hoorde erbij voor het juiste resultaat.

Ooit had Wim Sonneveld er een stukje over in een van zijn conferances. Het ging erover dat hij een postzegel wilde kopen bij het postkantoor. De ouderen onder ons kunnen het zich misschien nog herinneren maar ik voelde me dus net zo bij de kassajuffrouw.

Wat een doordrammer. Ze heeft het vast goed bedoeld maar ik hoefde die extra aardappelen nu eenmaal niet fffffffffff.

13 opmerkingen:

  1. Is er geen voedselkastje in de buurt?
    Als net niet meer minima neem ik alles aan wat gratis is.
    Gebruik ik het zelf niet, dan geef ik het weer door, aan bekenden of via de weggeefhoek.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Ik heb nog nooit een voedselkastje hier ergens zien staan. Was dat er maar dan had ik ze daarin gelegd.

      Verwijderen
  2. Het was niet Wim Sonneveld maar Henk Elsink vd postzegels 🤣

    Blijf je wel bloggen onderweg?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @https://youtu.be/mpgezwWmzlI Kijk eens op deze vdeo. Win Sonneveld en het loket maar nu je het zegt had Henk Elsink ook zo'n verhaal. Ik zie het weer zo voor me.
      Bloggen wil ik graag blijven doen. Meestal zal dat in de avond uurtjes gebeuren als we onderweg zijn.

      Verwijderen
  3. Ik zou het ook niet kunnen laten om aan te nemen. Al maak je maar iemand blij die achter je in de kassa rij staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @beste anoniem dat zou ik normaal ook wel doen maar ik ben de laatste tijd zo druk geweest dat ik het niet meer kon opbrengen maar je hebt gelijk ik had het best even kunnen vragen.

      Verwijderen
  4. Ik wens jullie een goede reis. Ik denk toch ook dat het Wim Sonneveld was in het postkantoor.
    Bernadette

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Ik heb de link van de youtube video bij Marlien geplaatst in het antwoord.

      Verwijderen
  5. Wij eten gemiddeld een keer per week aardappelen, zo'n 2 stuks (maat vuist) per persoon. Ik laat zo'n tweede zak ook liggen want bij ons lopen ze dan op hun uitlopers zelf de keuken uit na een aantal weken. En ik ga ook niet leuren ermee. Hoe erg is het om iets wat gratis is niet te willen??? Dat is kennelijk heel erg of heel erg raar! Goede reis morgen!!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @daarom wilde ik hem ook niet mee naar huis nemen. Eer ik weer thuis ben heb ik aardappelveld in huis.

      Verwijderen
  6. Op FB pagina : gratis afhalen. Binnenren half uur was het gehaald door mevrouw in de bijstand met 2 inwonende pubers!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Geen idee of dat was gelukt maar ik was in tijdnood. Druk met inpakken .......en ik moest weer weg. Jammer. Ik weet het.

      Verwijderen
  7. ;-) Ik moest ook aan Sonneveld denken....

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.