Bezoekers

Volgers

maandag 14 februari 2022

De "grote" dag

Vandaag is het dan zover. De wekker stond op zeven uur maar we waren natuurlijk al lang voor die tijd wakker.

Lief ging al douchen en ik at mijn boterhammetje met een kopje thee en tegen acht uur zijn we dan vertrokken. Het is een half uurtje rijden met de auto.
Lief had een QR code voor mij gekregen en toen we bij de poortjes kwamen in het ziekenhuis zagen we al een ware opstopping. De meeste poortjes werkten niet naar behoren fffffff Dat gaat nog wat worden vloog er door mijn hoofd. 

Vol verwachting klopte mijn hart.
We hadden geluk en we konden zonder problemen door de poortjes. Nu weer op weg naar een grote ruimte waar iedereen zich moet melden.

We waren vrij stel aan de beurt en terwijl we daar zaten te wachten vroeg een oude man mij of ik kon lezen welke nummertje hij had op zijn papiertje en welk nummer er nu aan de beurt was. Zo zielig. Hij had een zijn onder been geamputeerd en zat in een rolstoel. Hij was helemaal alleen en kon de nummertjes niet goed lezen. Hij was zo dankbaar dat ik hem hielp dat hij degene die opgenomen moest worden (dat zag hij aan het koffertje) heel veel beterschap wenste.

Toen hij bij zijn loket kwam vroeg de juffrouw of hij hulp wilde hebben en dat nam hij dankbaar aan. Gelukkig kwam het nog goed voor deze man.

Wij liepen weer verder naar de afdeling waar Lief zich zou moeten melden en daar werd ons alles nog eens keurig uitgelegd over hoe alles in zijn werk gaat. Telefoonnummers werden uitgewisseld, medicijnen gecontroleerd en daarna werden we naar de kamer gebracht.

Lief ligt bij het raam en heeft een gezellige kamergenoot. Ik denk een 60 plusser dus qua leeftijd een beetje in de buurt van Lief. Dat is altijd weer mooi meegenomen als je wat leuk gezelschap hebt.


Vanmiddag rond kwart voor twee zal Lief geholpen worden en tegen vijf uur zou hij weer op zijn kamer zijn. Misschien dat ik dan nog even op bezoek mocht komen maar daar word ik nog over gebeld. De kamergenoot zijn vriendin kwam van zeven tot acht dus ik moet dan daarvoor een plekje zien te veroveren 😁

6 opmerkingen:

  1. Spannend Ellen ik wens jou en je man veel sterkte vandaag

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Al ben je geboren en getogen Limburgse, toch een Drentse wens van mijn kant "Hol de kop der veur en de bienen under 't gat"
    Wens ook jouw Lief veel sterkte en beterschap

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik hoop dat het allemaal is goed gegaan, beterschap gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @dank je wel. Het resultaat is vandaag 15-2 in mijn blog te lezen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.