Bezoekers

Volgers

dinsdag 1 maart 2022

Stom, stom, stom

We zijn nu al bijna een weekje onderweg en het bevalt weer reuze goed. Lief had een paar "foute" dagen wat zijn hartritme betreft en ik sliep er al weer slecht van. Dan spookt er vanalles door mijn hoofd. Maar de ontspanning doet ons goed en ik durf het bijna niet te zeggen maar sinds twee dagen loopt het hartje ❤ weer gesmeerd van Lief en ik slaap weer als een roos. 

Thuis kwamen we de deur niet meer uit. Regen, kil, grijs en nu komen we iedere dag buiten en lopen en wandelen. We beginnen zelfs weer een kleurtje te krijgen. Vandaag liepen we zonder dat we er erg in hadden dik 4 km.

In Nederland is het nu ook mooi weer en zullen de mensen vast ook weer meer naar buiten gaan maar als ik van huis weg ben dan kan het me allemaal gestolen worden wat er thuis gebeurd. Behalve de oorlog Rusland tegen Oekraïne, dat houdt ons natuurlijk wel bezig. 

Mams liet zich vandaag ook horen. Ze had een uitnodiging voor de booster prik gekregen. Nu moest ze iemand gaan zoeken die haar wilde brengen want ik was er niet. Als ze niemand vond dan ging ze maar niet deelde ze me mee via de whats app. Werd ik even getrakteerd op een heerlijk schuldgevoel. Gelukkig trapte ik er niet in en gaf een paar suggesties wie ze kon vragen en ze kon natuurlijk ook altijd de huisarts even bellen. Na een tijdje kreeg ik een sms berichtje van de GGD met de mededeling dat ik een afspraak had staan op 4 maart om 15.30 uur voor de booster prik. "Hè, hoe kan dat nu" zei ik tegen Lief. "Heb jij ook bericht gekregen van de GGD?" Nee, dat had Lief niet. "Nou ja, ik ben niet eens de 70 gepasseerd. Vreemd hoor. Maar ja, ik ben niet thuis dus ze zien me ook niet verschijnen. Ik vind het ongehoord dat ze zo maar voor mij een afspraak maken." 

Later hoorde ik dat mams een afspraak had gemaakt voor die datum. Ze had iemand gevonden die met haar mee zou gaan 😊 
De vorige keren dat mams voor de prikken moest gaf ik mijn eigen telefoonnummer op omdat mams anders misschien in de war zou komen en daar had ik niet meer aan gedacht 😅😅

Wat een mop. Toen ik het mams vertelde zei ze, "O, moet jij ook gaan? Dan zien we ons nog." 😂😂 Ze begreep de clou niet van mijn stommiteit en ik heb het maar zo gelaten voordat het te ingewikkeld werd.

Ik geniet van de boom vol bloesem hier bij de camper.


6 opmerkingen:

  1. Oohh, wat herken ik dat schuldgevoel. Dit terwijl ze (je moeder) waarschijnlijk nog niet eens had geprobeerd om iemand anders te regelen. Hier precies hetzelfde, ik probeer het van mij af te laten glijden maar vaak is het zo dat ik (en jij in jouw geval) de eerste bent aan wie ze denkt. (toch een complimentje aan de ene kant) Geniet van je tijd, rust goed uit en relax. Consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Lieve Anoniem, we moeten er maar niet te zwaar aan tillen. Nu heb ik geen broers en/of zussen dus dan wordt het moeilijker. Maar dat wil niet zeggen dat wij op onze gepensioneerde dag niet weg mogen gaan. Ik ga je blog opzoeken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat zullen jullie genieten zeg! Dat is beter voor het hart dan wat ook lijkt mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat ben ik blij dat mijn vader van bijna 80 nog autorijdt en alles zelf doet (en zelfs dingen voor mij doet!). Maar wat moet dat vervelend zijn om zo'n schuldgevoel te hebben. Fijn dat je wel gewoon je eigen plan trekt Ellen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mevrouw Niekje, dat leer je wel in al die jaren ;) om je eigen plan te trekken.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.