Bezoekers

Volgers

woensdag 30 maart 2022

Zwerflichtjes

Mijn eerste zwerflichtjes zijn weer klaar. Ik vind het zo leuk om te doen en als we met de camper weg zijn is het ideaal.
Het neemt niet veel plaats in beslag en lege potjes heb je altijd wel. Van de jam of de groente of wat dan ook. Ik haak ze van katoen garen en daar heb ik nog een mandje vol van. Zou ik niet genoeg garen bij me hebben dan is er altijd wel een winkel in de buurt waar ik garen kan kopen. Ook de theelichtjes kan ik altijd ergens bijkopen.

Hoe ik ooit op het idee kwam? Dat zal ik vertellen.
Ik ben niet echt een tv kijker. Lezen lukt me niet met de tv op de achtergrond en ik moet gewoon iets te doen hebben. Als ik haak dan eet ik ook niet 😅 dus zo vang ik twee vliegen in één klap.

Op facebook zag ik zwerfkeien voorbij komen maar ik ben niet echt een schilder of tekenaar maar het idee erachter vond ik wel leuk.

Lief is altijd druk met zijn YouTube video's en had kaartjes laten drukken. We zouden gaan Geocachen en dan bij een geocach een kaartje achterlaten. Van dat geocaching kwam echter niet zo heel veel terecht. Lief kreeg last van zijn heup en been en ik hield na mijn Ischias last van mijn rug en been. Dus echt kilometers lopen om een cach te vinden was onhaalbaar voor ons. 
Misschien eens leuk voor een keertje maar niet constant.
Als ik nu eens glazen potjes ging verzamelen en daar omheen haken, zand en een kaarsje erin, kaartje eraan vast. Dat leek me wel leuk.


Zo zijn mijn zwerflichtjes ontstaan.
Komen we op een camperplaats dan laat ik er altijd een paar achter. Ik zet ze dan meestal bij de service punten of ergens op een muurtje. Wie ze leuk vindt mag ze meenemen. Soms geef ik er ook eentje onderweg als cadeautje aan iemand. Ik heb er nog altijd hele leuke reacties op gekregen.
Nu was ik door mijn voorraad heen en zit ik  's avonds weer te haken zodat ik strakjes als we weer op pad gaan weer een voorraadje heb om achter te laten.

11 opmerkingen:

  1. Wat een super leuk idee

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Erg leuk, die ga ik onthouden.
    Zwerfstenen zijn ook niets voor mij kan ook niet goed schilderen. Mijn zus maakt wel hele mooie.

    Ik ga weefsjaals voor dochter en stiefdochter maken en een colsjaal voor mijn zus. Maar ze moeten nog kleuren uitzoeken en het heeft weinig haast is voor volgende winter.

    Nu ben ik bloemetjes aan het haken

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @ Lot, de weefsjaals maak je die in combinatie met haken? Die ken ik wel en zijn erg mooi. Ik heb ook al dekens gehaakt van de Ontwerpster Tinna Thorudottir Thorvaldar uit IJsland. Ze zijn zo mooi en heerlijk warm. Deze dekens worden gemaakt met mozaïk haken. Bij de Wolkast heb ik eens het patroon plus de wol gekocht. Dat gaat super.

      Verwijderen
    2. Mozaiekhaken staat ook nog op mijn lijstje om te leren en ben inderdaad de patronen van Tinna tegengekomen. Heel mooi maar voorlopig voor mij te ambitieus.
      Weefsjaal haken is heel makkelijk. Basis is een matrix van stokje en losse, zo breed als je de sjaaal wil hebben. In 3-5 kleuren banen van 10-15 cm. Daarna weef je er losse dubbele draden in banen door. De basis is heerlijk simpel en met het weven zie je de sjaal groeien. Als je googled kom je mooie voorbeelden tegen


      Ik heb er vorig jaar een 1-p deken ook van gemaakt.

      Verwijderen
  3. Goed idee! En de reacties van mensen die ze vinden/krijgen zijn vast erg leuk.
    Ik schilder stenen en het idee daarachter, een glimlach op iemands gezicht toveren, spreekt mij heel erg aan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Precies Mevrouw W. die glimlach alleen al is het waard om zoiets te maken. Ben benieuwd naar de stenen die je maakt.

      Verwijderen
  4. Jeetje wat creatief! Ik kan dat allemaal niet (schilderen, haken, breien etc) maar vind het leuk wanneer anderen dit soort dingen doen. Ik zou het leuk vinden om zoiets te vinden of te krijgen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Wie weet Mevrouw Niekje, ga je er ooit eentje vinden:)

      Verwijderen
  5. Wat een leuk idee is dit. Wat steentjes schilderen betreft, ik schrijf er vaak een tekst op uit een liedje of zo of een spreuk. Vaak van Stromae.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @dat is een een heel goed idee Pourquoi pas. Dat ga ik eens onthouden. Dat moet toch lukken. Bedankt voor de tip.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.