Bezoekers

Volgers

zondag 29 mei 2022

Aan het einde van de wereld.

Wat een boek is dat! Geweldig!!

In het begin dacht ik, ik stop ermee maar toen ik even verder ben gaan lezen kon ik het boek bijna niet meer opzij leggen.

Het boek is geschreven door Kirstin Hannah en het verhaal is als volgt.

1974. Sinds Ernt Allbright is teruggekeerd uit Vietnam, waar hij krijgsgevangene was, heeft hij nachtmerries, woedeaanvallen en kost het hem moeite het normale leven weer op te pakken. Op een dag neemt hij een impulsieve beslissing: hij verhuist met zijn gezin naar Alaska om daar een zelfvoorzienend bestaan te gaan leiden. Zijn dertienjarige dochter Leni hoopt dat die drastische stap hun eindelijk rust zal brengen. Haar moeder is bereid alles te doen voor de man van wie ze houdt met een stormachtige, irrationele passie – zelfs als ze hem moet volgen naar het einde van de wereld.

Aanvankelijk lijkt Alaska alles te zijn waarop ze hoopten; ze worden er opgenomen in een kleine gemeenschap van sterke, onafhankelijke pioniers. Maar als de winter invalt en de staat in maandenlange duisternis en bittere kou wordt gehuld, verslechtert Ernts toch al kwetsbare psychische toestand. Het gezin moet alles op alles zetten om de uitdagingen buiten én binnen de muren van hun huis het hoofd te bieden.
Ik zou zeggen als je ergens tegen komt dan zeker lezen.

6 opmerkingen:

  1. Ik volg al een tijdje met veel plezier jullie camperavonturen. Heel toevallig ben ik net ook dit boek aan het lezen en ben ook helemaal mee met het verhaal. Echt een aanrader.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk om te lezen dat je onze camperavonturen leest.

      Verwijderen
    2. Ja, al een tijdje, maar ik reageer niet zo snel. Nog veel reisplezier, Bernadette

      Verwijderen
  2. Schitterend boek, heb het een tijdje geleden ook gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ga het meteen bij de bieb reserveren!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.