Bezoekers

Volgers

zondag 22 mei 2022

Quality time

Vanmorgen was het een komen een gaan op de camperplaats waar we stonden. Ook wij zijn weer verplaatst meer richting de Zweden-boot.
We zijn nu voor een paar uurtjes aan het water de Unter Warnow beland. Het is de monding van de rivier de Warnow en strekt zich uit van Rostock tot Warnemünde. In het noordelijk deel is het zoutgehalte vergelijkbaar met de Oostzee.  Ik had er nog nooit van gehoord maar hij bestaat dus. Als we er een klein stukje langs wandelen zien we zelfs een paar zandstrandjes.


Wat een rust .............. heerlijk.
Het zonnetje schijnt maar er is een frisse wind. 

Er zitten een paar vissers aan de kant. Ik zie er ook een vader en zoon met hengel staan. De zoon is een jaar of 3/4 schat ik. Het wordt hem met de paplepel ingegeven 😊. Het mannetje draait verwoed aan de molen van zijn hengel (op maat). De papa staat er naast met zijn hengel (op maat) en draait ook aan zijn molen.  Of ze iets gevangen hebben kan ik niet goed zien. Maar ze hebben er plezier in. Vooral het kleine mannetje en hij praat honderd uit. Misschien jaagt hij de vissen wel weg?


Een stukje verder dobberen de zwanen ook op hun gemak en genieten van het zonnetje.

Wij wandelen in een rustig tempo weer terug naar ons huis op wielen. We zetten koffie en genieten van ons uitzicht over de Warlow.

Aan het einde van de middag zullen we naar de haven rijden waar we ook zullen overnachten. De wekker wordt op kwart voor 6 gezet. 😔



2 opmerkingen:

  1. Ik kijk erg uit naar jullie verhalen en ervaringen in Zweden. Ik ben nog nooit in een Scandinavisch land geweest maar zou hier ook best een keer naar toe willen gaan met vakantie. Wie weet volgend jaar?!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.