Bezoekers

Volgers

dinsdag 24 mei 2022

Water

Gisteren zaten we op de Ferry naar Zweden. Het zonnetje scheen dus we namen plaats op het zonnedek.
Een heerlijk plekje overigens.
 

Ik keek door de tralies van de reling heen naar het water en mijn gedachten begonnen hun eigen weg te gaan.

Wat vreemd toch dat je niet op water kunt staan. Water is toch een vreemd iets. Het lijkt een vaste substantie maar als je er op zou gaan staan dan zak je er door heen.
Spring je erin dan sluit het water zich weer boven je hoofd. Het past zich aan aan iedere vorm waar je het in doet.
Je kunt het niet vastpakken want het sijpelt tussen je vingers door.

Ik weet dat water een chemische verbinding van twee waterstofatomen en een zuurstofatoom is
Ook weet ik dat water in de natuur voor komt in de drie verschillende hoofdfasen: als vloeistof, als vaste stof en als gas
We leerden het vroeger bij natuur- en scheikunde maar ik kon er me eigenlijk niets bij voorstellen en dat maakte het moeilijk om te begrijpen. Toen en nu nog.

Bij kamertemperatuur is water een vloeistof zonder kleur en geur. Al het leven op aarde bestaat grotendeels uit en is afhankelijk van water. 
Water bedekt 71% van het aardoppervlak.

Ik zal het wel nooit helemaal snappen en daardoor blijft het me fascineren.

3 opmerkingen:

  1. Scheikunde, natuurkunde, wiskunde... aan mij niet besteed. Ik heb meer met talen. Lijkt me heerlijk die boottocht. Jullie zijn nu in Zweden, ben zo benieuwd hoe jullie reis verloopt en wat jullie tegenkomen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Op onze reisblog kun je bijna iedere dag bij lezen Mevrouw Niekje.

      Verwijderen
    2. Oh ja, dat was ik vergeten... ga meteen lezen!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.