Bezoekers

Volgers

zondag 5 juni 2022

Balen

Wat is dat balen zeg als je internetverbinding het niet goed doet. Een antwoord geven op een reactie in blogland en je bent zo 5 minuten verder.

Een nieuwe post maken? Dan tel er maar zo een paar minuten extra bij en wil je ook nog een foto laden dan houd je maar vast.
Wij zijn dat niet gewend maar soms, heel soms dan gebeurd dat.

Ooit ( ik denk zo'n 12 jaar geleden) kwamen wij in Engeland op een mooie camping terecht. In die tijd had ik nog niet zelf internet op de telefoon in het buitenland en hing ik van de wifi af die op de camping geboden werd. We hadden geboekt voor 1 week toen de dame van de receptie ons vertelde dat er geen wifi was. Daar begon ze niet aan. Rust was belangrijker vond ze.

Wij lieten het gelaten over ons heen komen. Geen wifi. Hoe was het mogelijk en dan ook nog een hele week. Hoe moesten we de tijd doorkomen? En mams, hoe moest dat nu met mams? Geen mailtjes krijgen van mij. Ik moest het haar wel laten weten want anders werd ze weer dodelijk ongerust net als die keer toen we naar het strand waren gegaan in Turkije zonder telefoon en we dus de berichten van mams niet beantwoordde. 
Mams dacht dat we vast in een Turkse gevangenis waren beland. Ze had al allemaal beelden in haar hoofd. Mijn vader leefde nog en belde via het hotel waar we logeerde naar onze kamer. Gelukkig kwamen wij net binnen en konden de telefoon opnemen.

Ik stuurde mams dus een sms'je met de mededeling dat we alleen via sms bereikbaar waren als er iets aan de hand was en dat er geen wifi was.

Uiteindelijk hebben we een heerlijke rustige week gehad en de wifi ............ ach ........... zo erg was het niet dat we er een weekje zonder moesten doen.

4 opmerkingen:

  1. Komende zomervakantie hebben wij in ons vakantiehuis geen wifi. Geen reden om helemaal niet online te zijn want tenslotte nog een telefoon met toegang tot 4G netwerk. Maar wel reden om even rustig aan te doen, geen blogs lezen maar een boek, geen instagram maar weer eens een gesprek met mijn man 😂, of gewoon helemaal niks! Ben benieuwd of ik dat kan, ik neem voor de zekerheid heel veel te lezen mee, want dat kan ik altijd goed en als ik geen afleiding heb dan lees ik in een rap tempo!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Toen er vroeger nog niet op alle campings wifi was, gingen we naar McDonalds toe, want daar was wel wifi :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat was zeker een goede optie en vergeet de Ikea niet hahaha.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.