Bezoekers

Volgers

zaterdag 4 juni 2022

Avondje ontspanning.

Gisterenavond toen Lief en ik weer bij de camper kwamen na onze wandeling door een prachtig stukje bos (fritsellen reisblog) zagen we een jongeman met lang haar bij ons bankje allerlei bewegingen maken.

Wij dachten dat de jongeman zich nu betrapt zou voelen en deden maar net of we er niet in geïnteresseerd waren en gingen naar binnen. Op ons bankje stond een rugzak, een laptop en een thermoskan. Op de laptop waren vast voorbeelden te zien van bewegingen die de jongeman na deed. Het leek op bewegingen van een Chinese vechtsport.
(onderstaande foto is niet van de jongeman)


De jongeman liet zich door ons niet van de wijs brengen en ging gestaag door. Zo nu en dan keek hij weer op zijn laptop, nam de beelden in zich op en ging geconcentreerd verder met oefeningen na te doen.

Na een tijdje haalde hij een groot zwaard uit zijn rugzak en ging weer verder met oefeningen waar het zwaard bij gebruikt werd.

Het werd later en later en dus ook frisser. Het wordt nu bijna niet meer donker en de dag lijkt daardoor langer maar de temperatuur koelt toch goed af. De jongeman zijn adem zag ik als condens uit zijn mond komen maar hij had er schijnbaar geen last van en ging verder in zijn t-shirt.

De zwaard oefeningen liepen ten einde dus stopte hij het zwaard weer in zijn rugzak net als zijn laptop en thermosfles. "Die gaat zeker weer naar huis," bedacht Lief maar nee hoor. Hij legde al zijn spullen op een ander bankje en liep op blote voeten een drijvende steiger op. Kleedde zich helemaal uit en dook het ijskoude water in. Bbbbrrrrrr dat moet wel heel koud zijn geweest. De jongeman bleef er dan ook niet lang in maar klom weer op de steiger. Hij droogde zich af en kleedde zich weer aan. Hij pakte zijn rugzak en vertrok weer.

Wat hij verder doet of waar hij leeft, geen idee maar het lijkt mij dat hij geslaagd is. Gewoon doen wat je zelf wil en je van niemand iets aantrekken. Geweldig toch!

4 opmerkingen:

  1. Ja dat is mooi, zo'n jongen die zijn ding gewoon doet. Ik kan me best voorstellen dat het buiten moet gebeuren.En leuk voor jullie om te zien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het klinkt alsof hij bezig was met Tai Chi? (Ik heb er ook niet echt verstand van, hoor....)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zou heel goed kunnen. Ik heb er weinig verstand van.

      Verwijderen
  3. Wat leuk toch om zo iemand tegen te komen die volledig doet wat ie wil (op dat moment).

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.