Bezoekers

Volgers

zondag 12 juni 2022

We doen het ........

Yes, yes, we doen het!!!!

Vanaf het moment dat wij plannen hadden om naar Zweden te gaan gaf Lief mij al meteen ter info dat we niet zo heel ver naar het noorden zouden gaan. "Zuid en heel misschien ook nog midden Zweden maar verder niet hoor."

"En waarom wil je dan niet verder?" vroeg ik hem allerliefst. "Nou, je moeder kan maar zo iets krijgen en dan moeten we weer terug en de dieselprijzen rijzen tegenwoordig ook de pan uit." 

Ik bleef het jammer vinden maar ergens had Lief ook wel gelijk. Ik was nog nooit in Zweden geweest en had geen idee wat er me allemaal te wachten stond. 
Ik zal het maar over me heen laten gaan.

Terwijl we aan het reizen waren had ik al wel gemerkt dat we best wat noordelijker konden gaan. We hebben tijd genoeg.  Maar ach Keulen en Rome zijn ook niet in 1 dag gebouwd, toch?

Steeds stelde ik weer een stapje noordelijker voor en zag hoe Lief genoot van de prachtige natuur in Zweden. 

Vandaag waren wij bijna op ons noordelijkste puntje beland en Lief zei, " wat nu? Gaan we via de oostelijke wildernisroute weer naar het zuiden of gaan we via de Botnische golf?"  "Als we nu nog eens een bezoekje aan de poolcikel zouden brengen. Lijkt je dat wat?" 

We gingen samen zoeken maar ik had natuurlijk al een beetje voorwerk gedaan 😉

"We zijn nu al zover. We blijven er eeuwig spijt van hebben als we nu zouden omdraaien en ik zou het ook wel fijn vinden om dat eens te zien."

In het verleden zijn we al een paar keer de evenaar overgevlogen en nooit hebben we er iets van gevoeld of gemerkt. Het zei me ook niet zoveel maar die poolcirkel trekt me wel al is er in Noorwegen en Finland veel meer werk van gemaakt. 

Het is misschien kinderachtig van me maar toch ................. "Voorruit dan maar, " zei Lief. "Het is jouw feestje. Op naar Jokkmokk!" Lief hé.

7 opmerkingen:

  1. Jullie zouden wel mal zijn om nu niet noordelijker te gaan. Jullie zijn al zo ver en wie weet ga je hierna nooit meer naar Zweden. Leuk hoor, ik zou ook gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Simpelweg leuk, heel veel plezier! Ik kijk nu al uit naar jullie belevenissen onderweg naar de poolcirkel.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En door naar de noordkaap en via Noorwegen terug je zal geen spijt hebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We willen via de Botnische golf terug. Volgende zomer komt Noorwegen aan de beurt.

      Verwijderen
  4. Het is natuurlijk een persoonlijke mening, maar ik vond het Zweden boven Stockholm mooier dAn het Zweden er beneden. En het gebied boven de poolcirkel is het gebied van de mini-natuur. Je ziet er wilgjes die nog geen halve meter hoog worden en heel veel uitbundige bloei die in een paar maanden tijd de hele levenscyclus moet doormaken. Ik heb destijds de 'oostelijke route genomen via Finland door Lapland naar de Noordkaap. Op de terugweg 'afgezakt' langs de Zweeds-Noorse grens en daar nog op ons gemak, -alles mag en niks hoeft-, genoten van de zeer gevariëerde natuur.
    Als ik een 'negatief' punt moet noemen; 'klein vliegend gespuis' als het zonnig is. Vooral in Finland. Maar dat valt uiteindelijk in het niet bij het plezier dat zoonlief en ik er toch aan beleefd hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem, de Noordkaap komt volgend jaar aan de beurt en dan vooral de Lofoten wil ik graag bezoeken. En wat de muggen betreft, we spuiten de laatste dagen wat af hahaha. Zweden is noordelijker inderdaad mooier. Helemaal mee eens.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.