Bezoekers

Volgers

zaterdag 23 juli 2022

Het bruidspaar.

Vanmorgen hebben we een wandeling gemaakt in de omgeving. Eigenlijk wilden we een rondje meer lopen maar dat was niet mogelijk omdat het pad doodliep dus een ander pad ingeslagen en zo kwamen we bij het plaatsje Kyrkhult uit waar wij nu een paar dagen staan.

Natuurlijk kwamen we weer een oud kerkje tegen uit 1800 zoveel en we konden het toch niet laten om er weer even een kijkje te nemen. Nu vind ik de kerkjes hier er erg gezellig en uitnodigend uitzien vandaar dat ik er zeker even in wil kijken.

We kwamen binnen en werden verwelkomd door een orgel waar muziek uit kwam en dat vind ik altijd mooi om te horen dus dat was boffen. Toen de dame die speelde op het orgel uitgespeeld was kwam ze naar ons toe en vroeg ons wat we van de kerk vonden. Mensen zijn hier altijd geïnteresseerd in andere mensen dat valt me geregeld op.
Ze vertelde ons dat er over een uurtje een trouwpartij zou plaatsvinden. Haar was gevraagd om de muziek te verzorgen en nu was ze nog even aan het oefenen.

Wij vroegen of we nog even mochten blijven luisteren omdat we dit zo mooi vinden om te horen en dat we het zo bijzonder vonden om het te horen in dit kerkje. Dat vond ze wel leuk om te horen.


Ze nam plaats achter de piano en speelde een stuk dat het bruidspaar speciaal gevraagd had te spelen. Ik kende het stuk niet maar het was mooi. Het was een vrolijk stuk. Ze had dan ook een applausje verdiend 👏 wat ze erg leuk vond 😁

Wij gingen weer verder en net toen we weer "thuis" kwamen begon het te druppelen en zo kwam het dat we binnen zaten toen we in ene keer een mooie oldtimer voorbij zagen komen. Hij reed het grasveld op bij het meer en daar kwam een bruidspaar te voorschijn.

Wat leuk dat we het paar nu ook live konden zien maar jammer van de regen die er viel bij het maken van de huwelijksfoto's. Lief bood hun nog een paraplu aan maar die hoefde ze niet.

De fotograaf regelt hoe het bruidspaar en de bruidsmeisjes moeten staan en voor degene die niet weet dat zij de fotograaf is .............. het staat op de achterkant van haar vest te lezen 😅

Ik hoop dat het stel vele gelukkige jaren samen mogen beleven. Het is toch een hele stap om te zetten. Meestal als je nog jong bent denk je daar niet zo diep over na. Ach dat is maar goed ook. Het leven zou anders wel erg zwaar beladen zijn.

2 opmerkingen:

  1. Mooi orgelspel in kerken vind ik altijd bijzonder. Het is echt een treffer als je toevallig er bent als er gespeeld wordt. De gom is zeker een marine-meneer?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Griemmank die gedachte had ik ook al over de bruidegom.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.