Bezoekers

Volgers

zondag 21 augustus 2022

Mijn "vlucht tas"

Ik voel me best weer goed. Eten heb ik gisteren maar niet veel gedaan. Ik moet er eerlijk gezegd niet aan denken. Heel stilletjes vind ik het niet zo erg dat ik niet zoveel eet want mijn weegschaal zal er blij mee zijn en dan ben ik het ook.

Het is denk ik allemaal gekomen door de stress van het thuiskomen, overal aan moeten denken. Heb ik nu alles uit de camper wat er uit moet? De post die ligt te wachten en dan de badkamer die vol ligt met allemaal hoopjes gesorteerde was enz enz. Het is eigenlijk iedere keer weer spitsuur, zeg ik dan.
De camper moet weg bij de deur en de stalling gaat sluiten. Medebewoners die komen vragen hoe het was enz.
Allemaal heel leuk maar ook stressvol.

Lief maakte gisteren het ontbijt. Ik was weer in slaap gesukkeld na een veel te korte nacht toen ik van heel ver hoorde roepen, "Ellen! Ellen? Kun je even komen?" Hé? Wakker worden en opstaan want er is iets. Ja hoor, daar stond Lief, in de hal in een vreemde houding. 

Oei, oei zijn rug. Hij kon geen stap meer zetten. Stress denk ik. Lief was ook helemaal uit zijn doen door al dat ziekenhuis gedoe. Wat dat betreft kun je geloof beter zelf iets hebben, dan heb je het in zoverre zelf in de hand. De ander staat er maar een beetje hulpeloos bij te kijken en kan niets doen. Hij had al een beetje last van zijn rug door het gesjouw om de camper "gedeeltelijk" leeg te ruimen.

Eerst Lief maar naar een stoel gebracht en daarna het ontbijt verder klaar gemaakt.

Na het ontbijt voor Lief een warm bad laten vollopen want dat wil wel eens helpen en daarna zijn rug ingesmeerd. Voor de afwerking nog 2 paracetamollen klaar gelegd. Zo kan Lief de dag weer doorkomen.

Ik heb wel iets geleerd deze keer. Iemand gaf me de tip om een "vlucht tas" te maken. 

Een tas waar je allemaal spulletjes instopt als je plotseling naar het ziekenhuis zou moeten. 






Toilet artikelen, ondergoed, nachtpon, slippers/pantoffels, verzekeringspasje, portemonnee, telefoon en oplader, leesboek, welke medicijnen je slikt. 

Allemaal spullen die je echt nodig hebt. 
Ik ga een vlucht tas maken voor ons alle twee en die zet ik in een hoekje in de klerenkast. Het lijkt mij een super goed idee.

10 opmerkingen:

  1. Moet je die tas wel regelmatig checken want medicatie verloopt, toiletartikelen ook, je telefoon, boek en portemonnee heb je al dagelijks nodig. Je verzekeringspas kun je beter in je portemonnee houden. Kortom het is niet echt nodig om zo'n tas te hebben. Wij sjezen zo om de maand achter een ambulance aan maar een noodtas is nog nooit echt nuttig gebleken. O, ja 1x toen ik voor de bevalling naar het ziekenhuis moest vooral voor de kleren voor de baby.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat medicatie betreft die wil ik op een briefje schrijven. Ik wil een lijstje op papier maken waar ik op schrijf dat mijn portemonnee mee moet want daar zitten de pasjes in en mijn e-reader en natuurlijke mijn telefoon met oplader. Een nachtpon, ondergoed en toilettas moet kunnen. Mijn man was totaal onthand en vond geen nachtpon of wat dan ook. Wel mijn telefoon, oplader en e-reader. Zelf ben je op zo'n moment te beroerd en maakt het je ook niks uit. Dus een beetje klaarzetten lijkt mij in mijn geval wel handig.

      Verwijderen
  2. Zo vluchttas hebben wij ook sinds we paar jaar terug in de flat aan de andere kant van de flat een enorme brand hadden. We moesten toen ook uit voorzorg met spoed de flat verlaten. We hadden toen gepakt waar van we toen dachten wat belangrijk was: de hond (zeer belangrijk) en mijn schoudertas. Onze vluchttas wordt om de zoveel tijd gecheckt of het nog klopt. Ik zou trouwens een kopie van jullie id-kaart, verzekeringspasjes in deze tas bewaren en de originele in je beurs houden. Voor een onverwachte ziekenhuisbezoek is de plek bij of in de kledingkast handig, maar bij brand zou hij meer bij de voordeur moeten staan. Alleen moet je daar dan wel weer plek voor hebben.

    Gr. Renske
    www.prutzooi.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Renske, wij wonen ook in een flat. Bedankt voor de tip. Ik ga je blogspot eens opzoeken.

      Verwijderen
  3. Ik heb zo'n tas, een vluchttas. Er zit nog meer in, geleerd van de preppers om voorbereid te zijn. Verzekeringspapieren(kopietjes he) wat te eten en drinken, wat geld, reservesleutels(dan kan ik iemand naar mijn huis sturen als ik nog wat mis)
    Jaarlijks even checken...misschien voor je op vakantie gaat ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Verzekeringspapieren heb ik opgeslagen in een cloud op mijn telefoon. Dat is ook handig voor als we onderweg zijn. En natuurlijk de tas om de zoveel tijd checken.

      Verwijderen
  4. Je kunt ook een lijstje maken, omdat je een aantal dingen toch dagelijks gebruikt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik maak een lijstje maar bepaalde spullen leg ik een vlucht tas. Mijn man wist niet eens waar mijn nachtponnen lagen. Hij wist niks meer.

      Verwijderen
  5. Misschien een idee om een lijstje van medicatie die je gebruikt in je portemonnee te stoppen. Heb je het altijd bij de hand. Sterkte voor jullie beide.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je. Ik maak een lijstje en dat sla ik op in mijn telefoon. Dat heb ik wel van Lief maar van mezelf niet want IK krijg natuurlijk niets ;)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.