Bezoekers

Volgers

zondag 20 november 2022

Waanzinnig

"Daar staat je exclusieve Porsche te pronken op de hoogste verdieping: ‘Heb haar gezegd dat het kunst is’

De Vlaamse garagehouder Luc Vanderfeesten (55) liet een exclusieve Porsche acht hoog takelen, naar het penthouse in het Belgische Hasselt waar hij binnenkort met zijn partner intrekt. ,,Ik heb Sarah kunnen overtuigen dat het een kunstwerk is,” lacht hij. Vanderfeesten is mede-eigenaar van de Porsche-garage in Eindhoven."

Zo begon de kop van het nieuws bericht dat ik las op het net. 
Dat wilde ik wel eens uitgebreider lezen. Het gebeurde allemaal in het Belgische Hasselt.


Hier zijn Luc Vanderfeesten en zijn Sarah te zien met hun Porsche 919 Hybride die als kunstwerk staat te pronken op het dak bij hun penthouse.

Wil je het artikel helemaal lezen?
Klik dan hier: Kunstwerk op het dak.

10 opmerkingen:

  1. Voor mij maakt het geen verschil of het nu een Porsche is wat op het dak staat of een Rembrandt aan de muur. Alletwee net zo waanzinnig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ben het helemaal met je eens. Dit gaat om mensen die van gekkigheid niet meer weten wat te doen met hun geld. Jammer genoeg hoor ik daar niet bij :(

      Verwijderen
    2. Maar eerlijk: als je zoveel geld had zou je dat dan in een porsche of Rembrandt steken of...?

      Verwijderen
    3. Nee ik niet hoor. Nu heb ik niet zoveel geld dus kan er me moeilijk een voorstelling van maken, hahaha

      Verwijderen
  2. Als de beste man er zo'n behoefte aan heeft om zo te pronken met en er zoveel moeite en geld voor over heeft, moet hij dat vooral doen, maar het kunstzinnige ervan ontgaat me volkomen. Dat zal ook komen, denk ik, dat een auto in mijn ogen een volstrekt functioneel ding is, dat me, het liefst comfortabel, van A naar B brengt, maar de vormgeving of de techniek die erachter zit interesseert me nauwelijks. Vrouw Helena bemoeide zich als regel vaak met de kleur en een beetje met de vormgeving.
    En wanneer is een auto mooi? Iedereen heeft daar de eigen normen en waarden voor. Herinner me dat ik als 18-jarige een tegen een vriend (automonteur!) vertelde dat ik de Citroen DS een mooie auto vond, waarop meteen het commentaar kwam dat het roestbakken eerste klas waren, wat in mijn beleving weer niks met vormgeving te maken had. Maar ja, hij was gefocust op techniek en ik veel meer op vormgeving.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Willem de Citroen DS, geweldig. Lief heeft er heel vroeger eentje gehad. Nu zijn wij echte Citroen liefhebbers. Vroeger ben ik ooit met een Eend begonnen. Heerlijke auto. We lachen er nu nog wel eens om als ik mijn verhaal vertel dat ik in de winter voor de school stond waar ik werkte en dan de Eend niet gestart kreeg. Dan ging aan het werk met de slinger. Mijn krik legde ik dan op het gaspedaal. Het toeval was dat er een keet stond met werkmensen in die dan net bezig waren met hun lunch. Zie je het al voor je, hahahaha.

      Verwijderen
    2. Als je het over het prototype van een functionele auto hebt, dan heb je het wel over "De lelijke eend". Niks overbodigs aan.

      Verwijderen
  3. Sarah is dan wel erg onnozel Luc haar heeft kunnen overtuigen dat het kunst is. Overigens zal het me worst zijn wat mensen met hun auto's doen. Denk er net zo over als Willem, je moet er van A naar B mee kunnen. Vormgeving, merk en kleur vind ik niet zo belangrijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Vind ook mevrouw Niekje. Een auto is voor ons een vervoermiddel om van A naar B te kunnen.

      Verwijderen
  4. Ha ha een auto op je dak....moet niet gekker worden
    Toen ik een paar jaar geleden mijn kleine autootje kocht, liepen we langs een heel luxe auto, waarop de verkoper zei, als ik geld had wist ik het wel, dan kocht ik zo'n dure auto. Waarop ik zei dat je ook met een dure auto gewoon in de file staat. En het mij niets uit zou maken. Als ik maar gewoon van A naar B kom in een veilige auto.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.