Bezoekers

Volgers

maandag 19 december 2022

Drukke week?

Vandaag weer een nieuwe week. De donkere dagen voor kerst.
Meestal een gezellige week en ook voor velen een mega drukke week al heb ik het nu wel een stuk rustiger.

Niet te veel extra boodschappen, geen eters thuis met de kerstdagen en geen werkplek waar het extra druk is.

Dat was vroeger vaak wel anders.
Toen ik nog op school werkte was de december maand altijd mega druk. Het sinterklaasfeest moest geregeld worden op school en ook thuis. Surprises kopen en inpakken en overal hoorden gedichten bij. 
Een hele klus maar ook heel gezellig. 

Daarna de voorbereidingen voor de kerst. 

De kerstboom thuis en op school opzetten. Kerstkransen maken en guirlandes maken maar eerst takken plukken uit de tuin.
Dan piekeren over het kerstmenu. Wat gaan we eten dit jaar?
De boodschappen doen en lijsten invullen voor bestellingen bij de bakker en de slager.

Ooooo wat was dat een drukte en ieder jaar weer werd ik ziek op kerstavond of de eerste kerstdag. Steeds nam ik me voor om het rustiger aan te doen het volgende jaar maar helaas kwam het er niet van.

Nu hebben we het heerlijk rustig.

Kerstavond is voor Lief en mij.
Samen thuis een hapje eten. De tv aan met een kerst programma erop en heel veel kaarsjes aan steken.

Eerste kerstdag gaan we met familie uit eten in een heus chateau wat ieder jaar weer heel mooi en stemmig is.
Tweede kerstdag, hebben we een verjaardag.

Dat is toch prettig geregeld dit jaar. Geen stress 😊

6 opmerkingen:

  1. We hebben gewoon niks en blijven lekker thuis met oude hond die dat ook het liefste heeft en die er volgende kerst niet meer zal zijn.
    Geen idee wat we gaan eten, er is zoveel in voorraad. Gisteren de grote en kleine kerstboom al van lichtjes voorzien en vandaag de slingers en ballen ophangen. En ik heb me voorgenomen een doesje te maken met wat ik niet meer gebruik dit en jaar en vorig jaar ook al niet en dat weggeven. 6 dozen is best wel veel.
    Morgen komt mijn meisje de keuken schoonmaken en ik heb niets kunnen bedenken om te geven, daarom doe ik haar geld in enveloppe met kerstkaart en dan extra geld, denk om dat ze dat het liefste wil met 2 pubers op de middelbare school heeft ze erg veel kosten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik denk dat je meisje zeker blij is met iets extra's en al helemaal in deze dure tijd. Veel plezier strakjes met een schone keuken.
      Wat de kerstdagen betreft is jullie hond je zeker dankbaar om het heerlijk rustig aan te doen.

      Verwijderen
  2. In mijn kinderjaren werd de Kerst niet uitbundig gevierd. Dat er uitgebreid en 'bijzonder' gegeten werd tijdens de kerstdagen kwam gewoon niet voor; de volgende morgen moesten de koeien weer gemolken worden en ook de andere dieren vroegen aandacht. De avond voor 1e Kerstdag werd de kerstboom, -meestal een dennenboompje uit het (eigen) bos-, opgetuigd de 27e december weer afgetuigd om vervolgens in de kachel te verdwijnen.
    Kerst vier ik nog steeds sober; het zit kennelijk zo bij mij ingebakken dat ik er nog steeds moeite heb met alle poespas eromheen. Toen de kinderen nog klein waren werd er wel een kerstboom opgetuigd en uitbundig voorzien van glitter en ander feestgevoelverhogend spul, want zij mochten bepalen hoe het gebeurde. Vrouw Helena stuurde soms wat bij als het allemaal te gortig werd, maar zij waren wel leidend.
    Toen de kinderen het huis uit waren verdween ook weer de kerstboom en langzaamaan werden de kerstdagen weer 'als vanouds'; sober en zonder poespas.
    We hebben altijd wel verse bloemen op tafel staan, -houden we allebei van-, en tijdens feestdagen zijn die meestal wel wat uitbundiger.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem heerlijk toch om de kerstdagen te vieren zoals je zelf verkiest. Vroeger heb ik de drukte vaak genoeg verwenst. Het was me te druk en ik snakte wel eens naar rust met die dagen. Gewoon lekker voor de tv naar een kerstfilm kijken. Helaas kwam het er nooit van. Met het ouder worden krijg ik wel rust en ik vind dat ook heerlijk.

      Verwijderen
  3. Hier in huize Mw Niekje niets met kerst, niets bijzonders in ieder geval. Net als bij Lot genoeg eten in huis, we kunnen kiezen waar we trek in hebben. Ik heb een stapel boeken klaarliggen, T. kijkt graag films en met alle streamingsdiensten is er genoeg te zien. Vervelen doen we ons nooit! Oh, ik bedenk ineens dat ik wel weet wat we eten, ik ga namelijk erwtensoep maken!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mevrouw Niekje, heerlijk erwtensoep en die bij een heerlijke kerstfilm, mmmmmm.
      Dat gaat helemaal goed komen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.