Bezoekers

Volgers

woensdag 21 december 2022

Wijsman

Vanmorgen was ik aan het scrollen op facebook en kwam deze bijzondere tekst tegen die ik graag met jullie wil delen.

Ik heb altijd een zwak gehad (en nog) voor deze acteur daarom spreekt de tekst me misschien extra aan

Anthony Hopkins schreef:

Laat de mensen gaan die niet klaar zijn om van je te houden. Dat is het moeilijkste wat je in je leven zult moeten doen en dat zal ook het belangrijkste zijn. Stop met moeilijke gesprekken met mensen... Ik weet dat je instinct alles in het werk stelt om de waardering te winnen van degenen om je heen, maar het is een impuls die je tijd, energie, je geestelijke en gezondheid steelt. Eens je begint te kiezen voor plezier, interesse en inzet, zal niet iedereen klaar zijn om je te volgen op deze plek. Dat betekent niet dat je moet veranderen wat je bent, het betekent dat je mensen moet laten gaan...
Als je wordt vergeten of genegeerd door mensen, doe je jezelf geen plezier door hen je energie en je leven te blijven aanbieden. De waarheid is dat je niet voor iedereen bent. Dat maakt het zo bijzonder als je mensen vindt bij wie je wél echte vriendschap of liefde vindt.
Je zal weten hoe waardevol dat is omdat je ook weet wat niet is.
Misschien stopt de relatie als jij stopt met zo hard jouw best te doen.
Misschien blijft je telefoon wekenlang donker als je niets meer stuurt. Dat betekent niet dat je de relatie hebt verpest, maar dat betekent dat het geen liefde was, maar hechting. Het was geven aan degenen die het niet verdienen!
Jij verdient veel meer.
Het meest waardevolle wat je in je leven hebt is je tijd en energie, aangezien ze allebei beperkt zijn.
Als je dit begint te begrijpen weet je waarom je zo ongeduldig bent als je tijd doorbrengt met mensen die niet bij je passen. Je beseft dat het belangrijkste wat je voor jezelf en iedereen om je heen kunt doen, is je energie en je tijd harder beschermen.
Maak van je leven een veilige opvang, waar alleen emotioneel volwassen mensen zijn.
Je verdient echte vriendschappen, echte verbintenissen en volledige liefde met emotioneel gezonde mensen. De beslissing om afstand te nemen van sommige mensen zal je de liefde, de waarde, het geluk en de bescherming geven die je verdient.

8 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Zeker soms moeilijk maar het werkt wel! Met die wetenschap in het vooruitzicht komt alles op zijn pootjes terrecht.

      Verwijderen
  2. Precies! Zo is het. Ik geef deze tekst even door aan iemand, die er wel wat aan zou kunnen hebben. Dankjewel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wilde dat ik de moed had om dit uit te voeren, ben het er zo mee eens.
    Maar dit doen....... durf ik dan weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stap zetten is zeker heel moeilijk maar daarna geeft het zoveel voldoening.

      Verwijderen
  4. Helemaal mee eens. Mooie tekst, ik ga hem bewaren. liefs van mij

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.