Bezoekers

Volgers

woensdag 8 februari 2023

Lucy Barton


Allereerst bedankt voor jullie berichtjes die gestuurd werden via het contact formulier. Heel fijn om te lezen 😄

Op het moment ben ik een boek aan het lezen van Elizabeth Strout. Ik heb nog nooit iets van haar gelezen. Dit is het eerste boek. De titel is; Ik heet Lucy Barton. 

Of ik meer zal gaan lezen van deze schrijfster weet ik niet.

Soms vind ik het een beetje onsamenhangend.

Het verhaal gaat over een dochter en een moeder en de mensen er omheen. De dochter heeft haar moeder jaren niet gezien.

Lucy is langzaam aan het herstellen van een simpele operatie en ligt in het ziekenhuis. Haar moeder komt haar een bezoek brengen op aanraden van de man van Lucy en wijkt niet meer van haar zijde. Ze praten vooral over de mensen die in het dorp woonde waar ze vroeger met het gezin gewoond hebben. Ze zoeken aarzelend toenadering tot elkaar. Het is een moeizaam proces na al die jaren.

Ik heet Lucy Barton geeft een intiem, diep empathisch en fenomenaal portret van de kwetsbare band tussen moeder en dochter weer.

6 opmerkingen:

  1. Het klinkt als een interessant boek Ellen. Ik ga het reserveren bij de bieb.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oké, zelf lees ik het digitaal op mijn e-reader. Kan ik je echt aanraden.

      Verwijderen
  2. Die vraag ik denk ik dit jaar aan voor mijn verjaardag, leek me eerst niets, maar nu hoor ik toch steeds vaker hoe fijn zo'n reader is!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is ideaal en wil je wat meer info hebben dan kun je me dat zeker laten weten;)

      Verwijderen
  3. Ik heb juist heel erg genoten van Lucy Barton. Inmiddels heb ik alles van Elizabeth Strout gelezen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ergens trekt het boek me ook wel want ik blijf er mee bezig. Misschien heeft een volgend boek meer magische kracht op mij ;)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.