Bezoekers

Volgers

zondag 5 maart 2023

Lijstjes

Gisteren was ik de inhoud van mijn laptop eens aan het bekijken. Wat kan er weg en wat niet. Zo nu en dan moet er weer eens opgeruimd worden.

Nou dat viel tegen. 
Ik gebruik een chromebook en werk veel met de google Drive waar ik allerlei lijstje in bewaar.

Heerlijk vind ik het om lijstjes te maken al moet het ook niet te bont worden. Maar wat is niet TE bont?


Ik heb een map die camper heet en die map is weer onderverdeeld in jaartallen.
Per jaar maak ik een soort Excel lijst waar alle dagen en maanden staan en zo houd ik dan van alles bij wat ik belangrijk vind.
Zo heb ik ook een lijstje waar alles op te vinden is wat er mee moet en wat er al of nog in de camper ligt want dat zijn dingen die ik vergeet als ik het niet noteer. 
Ik sleep niet alles mee naar huis iedere keer. er zijn dingen die ik in de camper laat liggen zoals pasta of potjes groenten, dingen die niet bederven.

Dan heb ik een lijstje met medicijnen bijvoorbeeld heb ik nog genoeg zonnebrandcrème, muggenspray enz.

Dit is zo'n beetje mijn camper-lijst die allemaal in Excel zijn gemaakt. Ik ben gek op dit soort lijstjes in Excel. 

Maar ik heb meer lijstjes.
Lijstjes met recepten van de Crockpot, lijstjes met recepten van de Omniapan, lijstjes met adressen, polissen die we onderweg nodig kunnen hebben.

Heerlijk vind ik het om lijstjes te maken en ook om ze bij te houden want dat hoort er natuurlijk bij.

Ik denk dat ik die lijstjes heb zodat ik de controle kan houden over bepaalde dingen. Het zit in je karakter. Alles moet opgeruimd zijn. Niet alleen in huis maar ook in je hoofd.

10 opmerkingen:

  1. Niks mis mee om lijstjes te maken als je behoefte hebt aan overzicht en efficiëntie. Als iets je helpt om door het leven te gaan is dat toch prima? Ik ken vrij veel mensen, die zo ontzettend veel energie kwijt zijn aan al dat zoeken, excuses maken omdat ze van alles vergeten, kortom allerlei problemen hebben die met wat overzicht en efficiency niet gemaakt zouden hoeven worden. Maar ze willen kennelijk niet anders, want er zijn oplossingen genoeg voorhanden, maar dat moeten ze dan zelf weten. Het lijkt mij doodvermoeiend allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wieneke dat klopt. Ik ken ook mensen die een heleboel vergeten en het kost maar zo weinig moeite om iets te noteren zodat je het niet vergeet. Ik zou er me niet prettig bij voelen. De lijstjes en mijn digitale agenda geven mij een prettig gevoel.

      Verwijderen
  2. Boodschappenlijstje heb ik wel altijd naast me liggen. En soms lijstje administratieve zaken die ik dei week wil doen.
    Verder hou ik geen bewaarlijstjes bij.
    Heb het wel gedaan van wat er in de lades vd 3 vriezer zit, maar dat hield ik niet goed bij en zocht ik regelmatig naar iets dat al op was.
    Nu is het goed gesorteerd en weet ik voor 95 % wat erin ligt en waar

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat er in de diepvries weet dat weet ik wel maar verjaardagen zou ik kunnen vergeten. Ik noteer ze in mijn digitale agenda en word er op tijd aan herinnert.

      Verwijderen
  3. Ik hou ook van lijstjes, die geven mij het gevoel van overzicht en controle. Consumindersingle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Ellen, zoals je misschien op mijn blog hebt gelezen vind ik lijstjes ook heel fijn! Naast mijn 'eetbuivrijedagen en bewegen' houdt ik ook adressen bij, een lijst met vakantiespullen, een lijst met wat we 's avonds eten (al vanaf 2008) en nog wat andere zaken. Het geeft mij ook rust in mijn hoofd en controle. Heerlijk toch!? En niemand heeft er last van dus lekker blijven lijsten!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We kunnen er ons maar goed bij voelen, toch? Ik ga er lekker mee door.

      Verwijderen
  5. Gelukkig zijn we niet allemaal hetzelfde. Je moet gewoon doen waar jij je goed bij voelt. Zelf ik heb veel structuur nodig en dat doe ik door lijstjes te maken. Gewoon mee doorgaan! Fijne maandag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat gaan we zeker doen Ilona. Ook voor jou een fijne maandag!

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.