Bezoekers

Volgers

maandag 6 maart 2023

Rondje zuid Limburg met mams.

Gisteren hebben we een rondje zuid Limburg gedaan samen met mams. Wat heeft ze genoten. 
Ze kwam allerlei bekende plekken tegen die ze nog herkende van vroeger. Hoe het precies ook weer in elkaar zat dat ze op die plekken was, was ze even kwijt maar door de verhalen die ik altijd hoorde kon ik haar de antwoorden geven. 

(Deze foto is ooit gemaakt in de zomer)

Mams vroeg me op een gegeven moment hoe ze mijn vader ook alweer had leren kennen en dat kon ik haar piekfijn vertellen. "Dat jij dat nog weet," kreeg ik als antwoord. Vertederend toch dat ze dan net niet het verband kan leggen dat ik er nog helemaal niet was.

Tja mams kan steeds weer minder maar gisteren genoot ze en daar doe je het voor.

We gingen een hapje eten in de Gerardushoeve in Epen waar ze vaak met mijn vader kwam. 
Ze heeft gesmuld van haar forel en vooral de frietjes die ze al lang niet meer had gehad vertelde ze me. 
Toen ik mams ging ophalen zei ze me dat ze al heeeeeel lang niet meer buiten was geweest en toen ik haar zei dat we haar drie weken geleden nog hadden opgehaald zei ze, "o, dat ben ik zeker vergeten."
Toen we 1 minuut later bij de auto kwamen waar ze in moest zei ze me weer dat ze al heeeeel lang niet meer in de auto had gezeten en was ze weer vergeten dat ze er drie weken geleden ook nog in had gezeten. Zo snel vergeet mams het weer.
Die frietjes zullen dus ook wel meevallen.

Tja, je moet het maar weten ................... We hebben in ieder geval alle drie genoten!!

18 opmerkingen:

  1. Fijn, dat het zo goed ging. Dat vele vergeten is aan de ene kant naar, maar aan de andere kant heeft het wel als voordeel dat je kunt aanvullen als ze het zelf niet meer zo goed weet. Heb ik het goed als ik denk dat je e.e.a. wat meer kunt hebben?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat heb je helemaal goed Griemmank dank zij jouw tip ;) Ik ben je eeuwig dankbaar.

      Verwijderen
    2. Eeuwig is wel errug lang, Ellen :-)

      Verwijderen
    3. Hahaha misschien niet eeuwig maar ik ben je wel dankbaar :)

      Verwijderen
  2. Een tip van mijn moeder, maak een soort levensboek met haar. Schrijf daarin haar levensverhaal op volgorde van haar leven en plak er indien mogelijk foto’s bij. Dat maakt het voor je moeder en voor anderen makkelijker om dingen te plaatsen. Mijn moeder werkte met mensen met een mentale handicap en deze levensboeken zorgden voor een gemakkelijkere overdracht als iemand een nieuwe mentor kreeg of als er nieuw personeel kwam.

    En verder “wie sjôen ôs Limburg is begrep toch neemes allein de Zuuderling….”

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Toen mijn moeder 90 jaar werd heb ik een digitaal fotoboek gemaakt van haar leven over 90 jaar. Ik had oude foto's digitaal gemaakt. Het is een heel leuk boek geworden waar ze te zien als kind, het gezin waarin ze is opgegroeid, verliefd, verloofd, getrouwd en ga maar door tot dat ze 90 jaar werd. Ik kan het wel weer een samen met haar gaan door bladeren. Volgens mij kijkt ze er niet meer in.Ik ga dat zeker doen. Ooit heb ik een boek gekocht voor mijn moeder en eentje voor mijn vader maar volgens mij hebben ze er nooit wat mee gedaan. Dan kan ik ook weer eens te voorschijn halen en samen met haar gaan invullen. Bedankt voor de tip.

      Verwijderen
  3. Wat leuk om te lezen. Wij gingen tot voor kort ook ieder jaar met (schone)mams de Mergelland route rijden. Zooo mooi. Vooral dat dwarse stukje onderin Zuid Limburg. En eten dan ook wel bij de Gerardushoeve. Maar er zijn nog vele mooie andere gelegenheden met schitterend uitzicht. Gelukkig is deze route nog bewijzerd. In tegenstelling tot vele andere oudere ANWB routes. Groetjes A

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Er zijn een heleboel leuke restaurantjes, zeker en vast maar hier heeft ze herinneringen vandaar dat we hier weer een zijn geweest. Mijn moeder komt ook graag in Wittem. Eten bij de Rode Leeuw en dan een kaarsje branden in de kapel en natuurlijk de kloosterwinkel bezoeken.

      Verwijderen
  4. Fijn dat je moeder zo genoten heeft.
    Mijn moeder ratelt aan 1 stuk door, maar veel van haar verhalen kloppen niet meer. Ik zeg wel ja en amen en laat haar gewoon lekker doorpraten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat komt me heel bekend voor. Nu was mijn moeder gisteren rustiger wat wij een verademing vonden enne de verhalen kloppen bij mijn moeder ook niet meer, haha.

      Verwijderen
  5. Lees altijd je blogs. Reageer eigenlijk nooit, maar dit keer wil ik dat wel graag een keertje doen. Heb eigenlijk een vraagje, je hebt onlangs geschreven over een armband met edelstenen. Was gelijk enthousiast, aangezien ik op dit moment te maken heb met een man die erg veranderd is wegens een herseninfarct. En ik reageer daar niet altijd goed op. Heb daarom dezelfde armband besteld bij die firma. Maar bij mij doet hij echt helemaal niks. Weet iemand of ik een ander soort moet bestellen..dankjewel voor het lezen...willeke.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Misschien moet je de armband "opladen" door hem een nachtje in het maanlicht te leggen of in het zonnetje. Ik draag hem vaak samen met een armband met bergkristallen. Misschien werkt het daarom bij mij. De eerste keren als ik de armband droeg dan voelde dat voor mij mijn anker. Er kon nu niets mis gaan. Ik ga nu nooit de deur uit zonder mijn armbanden en eigenlijk denk ik er nu niet meer bij na maar inderdaad kan ik nu wel meer hebben. Misschien zit het in mijn hoofd of doen de armbanden hun werk dat weet ik niet maar ik weet wel dat het nu beter gaat.

      Verwijderen
    2. Bergkristal versterkt vaak een andere edelsteen. Ik heb zelf uitstekende ervaring met edelsteentherapie en ben al diverse malen geholpen (ook voor mijn honden) met de juiste edelstenen door Tosca Tetteroo. Zij is enorm deskundig en integer. Ze heeft over deze materie diverse boeken geschreven (die ik dus in huis heb) en ze kan mensen, die niet kunnen langskomen, ook per e-mail helpen. Hier haar website: https://www.dekrater.nl/edelsteentherapie/

      Verwijderen
    3. Dankje wel Griemmank voor je tip.

      Verwijderen
  6. Wat fijn Ellen dat je je moeder zo'n mooie dag laat beleven. En ook leuk voor jullie natuurlijk want een dagje uit en iemand blij maken is altijd leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dankjulliewel voor de tips over de edelstenen. Ga zeker op de site kijken die mij is aangeraden door mevrouw Griemmank..zeer gewaardeerd,

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoop dat je er vind wat je zoekt. Griemmank is goud waard voor de tips ;)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.