Bezoekers

Volgers

zondag 15 oktober 2023

Een zondag met zon en regen

Een regenachtige zondag. Ik kreeg er meteen een associatie bij van natte vervelende zondagen en voetbal. Geen prettige gedachten.

De zondagen heb ik altijd zo'n fijne dag gevonden en waardoor dat komt?????? Geen idee. Misschien door dat voetbal dat vroeger op de radio was en dan mocht niemand meer iets zeggen. Deed je dat toch dan kwam er meteen een heel hard klinkend SSSTTTTT.

Ik had een vriendin en daar was het echt een ramp. Haar vader en broer zaten met hun hoofd bijna in de radio om maar niets te missen van de sport presentator. Oo wat kon die gillen. Vreselijk!!!

Was de presentator uitgegild dan begon de discussie in huis over buitenspel en weet ik wat allemaal. Ik heb totaal geen verstand van voetbal en hoef het ook niet allemaal te weten.

Zelf heb ik er een heerlijk klungeldagje van gemaakt. Mijn pc en ik 😉😂😂 Wat kan ik me daar mee bezighouden. Ik had al lang niet meer zo heerlijk rondgesnuffeld op het net. Zo gebeurde het dat ik weer bij WordPress terecht kwam.

Eens proberen met dit en dan weer dat. Gemakkelijk vind ik het nog niet maar ik heb toch een abonnement afgesloten.
Nu wachten tot het geactiveerd is en ik aan de slag kan. Ik heb een e-boek over werken met WP gedownload dus ik kan al even wat kennis opdoen 😇


10 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je. Ik kan het gebruiken. Ik weet niet of dat wel iets voor me is. Kom er helemaal niet uit wijs ffffff.

      Verwijderen
  2. Gelukkig moesten wij vroeger alleen maar zwijgen bij G.J.B Hilterman en zijn bespreking van de politiek in de wereld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Ellen, vroeger , als kind, vond ik regenachtige zondagen vreselijk saai. Zeker als we niet ergens heen gingen. Nu maakt het me niet uit, ik verveel me nooit. Kan bloggen, koken, lezen, sporten, series en films kijken. Ik heb altijd wat te doen. Zou jij mij de informatie voor de WP boek willen mailen? Kan ik ook eens kijken of het iets voor mij is. Alvast dank! xx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ga ik doen. Wie weet gaat het jou lukken. Voor mij is het tot nu toe abrakadabra ffffffff.

      Verwijderen
  4. Zo te lezen heb ik in mijn jonge jaren heel veel 'gemist'. Ondanks dat we op geen enkele nutsvoorziening aangesloten waren was er altijd een radio thuis. Op hele grote batterijen (dezelfde als in schrikdraadapparaten) of op een accu. De enige keer dat we op zondag onze mond beslist moesten houden was, zoals @izerina ook al opmerkt, als Mr. G.B.J. Hilterman de toestand in de wereld besprak. Dat wilden zowel mijn opa als mijn vader, beslist horen. Het ligt me bij dat het altijd na het nieuws van 12.30 was. Ik associeer het tenminste altijd met eten en zoals in elk boerengezin in mijn omgeving, werd er 's middags warm gegeten.
    aar na Hilterman was mijn moeder weer de baas over de radio en dat gaf nooit problemen, want zowel opa als papa waren voor geen millimeter geïnteresseerd in voetbal. Hoewel het voorgaande allemaal speelt voor 1956, werkt dat bij mij nog steeds door; ik kan er nog steeds uitstekend tegen dat er gevoetbald wordt zonder er weet van te hebben. Hetzelfde geldt ook voor mijn oudste broer, maar de twee jongste broers zijn ware sportfanaten; de een passief en de andere actief, ondanks dat ze beiden ook rond de 70 zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Willem ben maar blij dat ze niet zo'n fanaten waren. Ik en voetbalfanaten uit mijn verleden waar je bijna niet goed van werd en waar de hele wereld alleen maar draaide om voetbal. Gek werd ik er van. Gelukkig Heeft Frits er geen last van want ik denk dat het anders niets tussen ons geworden was, hahaha.

      Verwijderen
  5. Je schrijft "De zondagen heb ik altijd zo'n fijne dag gevonden..." maar uit de rest van je bericht maak ik eerder op dat je het géén fijne dag vindt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Petra je hebt gelijk. Foutje want de zondagen vond ik niet fijn en nog kan ik dat gevoel soms hebben van vroeger dat ik het geen fijne dag vond.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.