Bezoekers

Volgers

woensdag 4 oktober 2023

Kapper (vervolg)

 Om kwart voor negen ging ik op pad naar de kapper. Mijn google-maps aan en niks van links en dan daar weer naar rechts tot bij de molen enz enz.
Gewoon naar de overkant, trapje af en rechtdoor blijven lopen tot aan de kerk en daar naar links en dan was daar de kapper al.


Eigenlijk had ik een afspraak moeten maken maar ik kon er wel even tussendoor. Ik hoefde geen poespas en alleen bij knippen met ander worden de boel recht knippen en de pony even bijknippen.

Na een kwartier en 30 euro armer was ik weer klaar en had ik mijn puntjes weer op een lijn zitten. Frits zag geen enkel verschil en zo hoort het ook.

Thuis nog even koffie gedronken en toen weer op pad richting Hellendoorn waar we langs de dierenwinkel kwamen. Het is dieren dag en dus even naar binnen. Een leuke halsband voor mevrouw Puck is nooit weg. En toen werd ze met och verwend in de winkel. Eerst mocht mevrouw een cadeautje uit de bak grabbelen en dat werd een dik touw daarna nog een snoepje omdat ze haar halsband zo goed op maat had laten maken en als klap op de vuurpijl kreeg ze nog een zakje met kaassnacks voor de hond.


Als dat geen verwennerij is ……….

Hellendoorn is een leuk plaatsje waar Janny woont. Janny en Jan hebben we leren kennen afgelopen jaar in Noorwegen. Zo’n aardige mensen dus even een appje sturen dat we in Hellendoorn zijn. En een kwartiertje later zat Janny al bij ons aan tafel. Jan werd meteen gebeld en kwam ook binnen 10 minuten aan wapperen.
Wat gezellig!!!!!!


Later zijn we nog met Janny naar haar huis gegaan om daar nog koffie te drinken en toen `Janny hoorde dat we verhuisplannen hebben liet ze ons meteen haar hele appartement zien. Geweldig!!!!

Wat een schatten. In december hopen ze naar het zuiden te komen en dan zullen we weer afspreken. Zeker en vast!!!!!!



12 opmerkingen:

  1. Oh 30 euro armer idd een hele hap. Maar ja je haar zit dan wel weer ff. Ik ga volgende week naar een nieuwe ben benieuwd. En ja dierendag. Maar dat is het elke dag toch ? Ik wilde ook nog even op pad maar met 2 toch maar even niet morgen misschien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Knutselpret, Puck heeft bij ons ook iedere dag dierendag maar ach haar eerste feestdag kon ik het niet nalaten, hahaha.

      Verwijderen
  2. Ik heb een afspraak op 17 oktober, daarvoor betaal ik 28 euro. Wordt het wel goed geknipt, verder niets. Ik heb er een bloedhekel aan en ga maar 2x per jaar! Goed hoor, dat je de weg hebt gevonden! Ik heb zelf ook het orientatievermogen van een borrelnootje, dus weet hoe het voelt als je weer eens verkeerd loopt of rijdt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dus 30 euro is een normale prijs. Ik ben al jaren niet meer geweest maar twee keer per jaar zou ik ook nog kunnen opbrengen. Misschien dat ikmijn tandarts maanden hiervoor ga gebruiken. Een goed idee want ik heb ook een bloedhekel aan de kapper.

      Verwijderen
  3. Wat een leuke ontmoeting moet dat geweest zijn

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hélène dat was zeker heel leuk. We zagen ons niet meer onderweg omdat wij plotseling snel naar huis moesten.

      Verwijderen
  4. Hoop geld Euro 30,00 voor een kwartiertje werk maar goed als je tevreden bent is dat ook belangrijk! Grappige foto van Frits waar Puck op de grond ligt doet mij denken aan de eerste aflevering van het programma 'Met Bromet naar hondencursus'. In de eerste aflevering is er een dame met een holistische kijk op mens én dier die stelt dat de hond zelf moet kunnen bepalen wat de hond gaat doen (hond Stevie ook een labrador).
    Stevie gaat dus ook gewoon op de grond liggen en wil geen kant op. Enfin als jullie de gelegenheid hebben:
    https://www.npostart.nl/met-bromet-naar-hondencursus/VPWON_1349139

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ilona, ik heb de serie opgenomen. Hij leek mij wel leuk en wie weet heb je iets aan tips. Puck doet dat steeds. Komt er een hond of mensen dan gaat ze liggen en krijg je haar niet meer in beweging. Lastig hoor want het schiet zo niet op. Nou ja tevreden voor 30 euro ……… het moest eens bijgeknipt worden, de puntjes dan.

      Verwijderen
  5. Ik betaal 40 euro voor knippen en droogblazen (geen brushing dus, want dat is 10 euro extra en niet nodig voor mijn heel kort haar). En dit is bij ons in de buurt een heel goedkope kapsalon. Ik ga wel minstens om de zes weken want dan is de coupe er helemaal uit.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vind ik wel een dure kapper Miriam. Zijn de kappers zo duur bij jullie? Nu ben ik al jaren niet meer geweest en misschien zijn ze in Maastricht ook wel `o duur geworden hahaha.

      Verwijderen
    2. Die waar ik vroeger ging vraagt nu 79 euro voor hetzelfde als waarvoor ik nu 40 euro betaal. Van de gekke, toch? Ze zijn maar goed een half uur bezig.

      Verwijderen
    3. Dat meen je niet!!!!!!!! Maar goed dat ik nog maar zelden naar de kapper ga.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.