Bezoekers

Volgers

vrijdag 13 oktober 2023

Maak het maar gezellig

 Vandaag de laatste zomerse dag tenminste volgens het weerbericht. Het was echt warm. Vanmorgen dacht ik maar een dun vest aan te trekken maar zelfs dat was te warm. Het zweet breekt me uit als ik nu mensen zie lopen met mutsen en dikke jassen.

Was het niet oktober dan zou ik neigingen krijgen om een korte broek of rok aan trekken. Maar het was voorlopig de laatste dag.

Vanmiddag hebben we familiebijeenkomst gehad om persoonlijke spulletjes van mams te verdelen en geloof me dan komen de verhalen. Van mijn kant de meeste omdat ik precies wist te vertellen wanneer en waarom mams dit of dat gekregen had.

We kwebbelden wat af onder het genot van een kopje koffie en stukje kruisbessen vlaai en alleen al het halen van die vlaai was bijna een belevenis. Het is DE bakker van Maastricht. Als Willem Alexander of Maxima in de buurt zijn dan halen ze daar een Limburgse vlaai. Zij zullen vast niet zo lang in de rij hoeven staan als ik 😋

Toen ik kwam aanlopen zag ik de mensen buiten al in de rij staan. Oei dat word wachten.


Ik stond netjes op mijn beurt te wachten toen ik een paar dames hoorde vragen, ze waren hier op vakantie, of ze foto's mochten maken want als ze weer thuis waren dan wilden ze ook de foto's laten zien van de winkel want anders zou niemand hun geloven.

De verkoopster vond het prima en vroeg hoe ze moest gaan staan en even later werden de foto's gemaakt. Toen de fotosessie achter de rug was gingen de dames met een kwart stuk Limburgse vlaai met slagroom op een bordje en koffie naar het piepkleine terrasje liepen om daar in alle genot van hun lekkernij te genieten.

Een andere mevrouw vroeg aan me of ik het zo lekker vond ruiken buiten. Het rook overheerlijk. We kregen er "honger" van.
Zo kwamen we onze wachttijd op een gezellige manier door en zo hoort het ook bij de bakker 😇 Gelukkig ging het nogal snel allemaal en kwam ik weer snel bij de auto waar Frits en Puck op waren aan het wachten.

We hebben een mooie en gezellige middag gehad 💕

3 opmerkingen:

  1. Een goede bakker is nooit weg. Wij hadden deze week oliebollen van bakker Schreuder op de ossenmarkt

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het weer is er weer goed voor Knutselpret mmmmmm lekker.

      Verwijderen
  2. De allerlaatste klus van mijn werkzame leven was in Maasbracht, waar ik een oud-collega een maand verving. Om het afscheid enige luister bij te zetten trakteerde ik op mijn allerlaatste werkdag niet alleen mijn directe collega's, maar ook het personeel van de aannemer omdat ik er zo prettig mee samengewerkt had. Ik kwam daarom terecht bij een banketbakker waar ook zo'n lange rij wachtenden (smachtenden?) stond en ondanks dat ik besteld had, moest ik er wel aan geloven. Maar och, de wachttijd was op een bepaalde manier nog gezellig, vooral omdat niemand chagrijnig was. Wegens het zoete vooruitzicht? De enige dissonant was toen iemand me (als goedmoedig grapje?) toevoegde "Ja, ook als je uit Holland komt moet je gewoon op je beurt wachten". Hij was duidelijk niet op de hoogte dat ik bepaald niet geamuseerd ben als ze me 'Hollander' noemen en zeker niet als het door een Nederlander gebeurt. Zijn excuus was dat iedereen 'van boven de rivieren' een Hollander was. Maar het waarom, was wel een aardig gespreksonderwerp dat de wachttijd verkortte.
    Het klopt wel; de meeste mensen zijn best wel aardig.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.