Bezoekers

Volgers

donderdag 12 oktober 2023

Plannen .............

Gisteren zijn we begonnen om onze kelder op te ruimen en wat je dan weer allemaal vind, 😧
Dingen waarvan ik het bestaan niet meer wist. Als je op dit punt bent beland dan goor het maar weg en dat hebben we ook maar gedaan.

Bij ons in de flat wordt met een stortkoker gewerkt en dat is ideaal. Op iedere verdieping is een centraal punt waar je je vuilniszakje in de stortkoker kan doen. Het zakje verdwijnt in vliegende vaart naar beneden in een van de containers. Dat is weer mooi opgeruimd toch.

Ook heeft iedere bewoner een sleutel van de containerruimte want heb je een grotere vuilniszak die je kwijt moet of iets anders dan ga je dat rechtstreeks in de container gooien. Zo gebeurde het gisteren dus ook. Er verdween heel wat in. 
Ik let wel op dat ik niet alle containers vol gooi. Er zijn meerderen die iets kwijt willen.

Twee keer per week worden de 3 containers leeg gemaakt door de vuilniswagen.
Morgenvroeg wordt hij weer leeg gemaakt dus als er vanavond nog plaats vrij is dan gooi ik er nog een paar vuilniszakken in.

Ik heb de opruimwoede weer helemaal in me maar dat komt ook omdat er voor 2024 verhuisplannen zijn.
We blijven in Maastricht wonen en gaan maar een klein eindje opschuiven. Het is hier gewoon ideaal wonen en vooral als we strakjes ouder zijn en niet meer zo goed vooruit kunnen. 

Opruimen is dus zeker geen luxe in ons geval.


6 opmerkingen:

  1. Opruimen kent een vreemd fenomeen is mijn ervaring. Je vindt iets waarvan je het bestaan niet meer wist en besluit daarom dat het weg kan. De wet tot behoud van het chagrijn bestaat echter ook nog en wordt juist dan vaak actief want binnen 6 weken blijkt dat je het ding dat net weggedaan is, uitermate goed bruikbaar was voor iets wat je aan het doen bent. Met die ervaring in het achterhoofd houd ik de 'weggooispullen' altijd een paar weken apart en breng ze dan pas naar het stort. Ze worden niet meer opnieuw opgeborgen, want dan blijft alles zich herhalen tot in het oneindige.
    Ikzelf wijt het eraan dat je het betreffende vergeten voorwerp weer gezien hebt en daarom weer op de hoogte is van het bestaan ervan. Als je niet opgeruimd had was het in de vergetelheid gebleven
    Troost is wel dat je, naarmate je ouder wordt en minder klust, je deze ervaring minder vaak meemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha Willem, je slaat de spijker op de kop. Het is me in het verleden zo vaak overkomen dat ik het voorwerp in ene keer nodig had. Maar nu ben ik vastbesloten. Het ligt al zo lang in die kelder en ik heb het nooit gemist dus weg ermee. Als ik dat niet doe dan ga ik alleen maar schuiven met spullen en dat is niet de bedoeling.

      Verwijderen
  2. Ik moest ook erg lachen om de uiteenzetting van Willem! Heel herkenbaar wat hij schrijft! Jullie zijn goed bezig trouwens en met een vooruitzicht om te verhuizen kan je er niet vroeg genoeg mee beginnen!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.