Bezoekers

Volgers

vrijdag 17 november 2023

Bezoek

Gisteren kregen wij onverwacht bezoek van camper vrienden die we in Spanje leerde kennen in de tijd dat de Corona zijn intrede deed.
We hebben toen samen hachelijke tijden meegemaakt op een camping waar we niet meer af mochten zonder dat er militairen aan te pas kwamen.

Eergisteren avond belde A. me, de vrouwelijke helft van het stel. Ze waren op weg naar Portugal om te gaan overwinteren toen haar man K. in Liège ontdekte dat hij geen portemonnee bij zich had. Nu had zijn vrouw ook wel bankpasjes bij zich maar in de vergeten portemonnee zat het rijbewijs van K. dus terug naar Nederlandse bodem en zoonlief zou de portemonnee opsturen maar naar welk adres?

Bij een Primera begonnen ze er niet aan en op de camperplaats wilden ze het pakje ook niet aannemen. Tja, dan weer helemaal terug naar huis??
Totdat hun inviel dat wij in Maastricht wonen. 

Natuurlijk wilden wij hun helpen. Het pakje zou donderdag afgeleverd worden bij ons adres tussen 13 en 15.30 uur.

Om half 1 stonden ze al bij ons voor de deur en de tijd van 13 uur werd aangepast in 15.30 - 17.30 uur. Oei als dat maar goed gaat dacht ik want wat te doen als het nu vrijdag zou komen. Wij zijn strakjes weer de deur uit en komen vanavond pas weer thuis.

We lieten de camper vrienden mee snert eten waar het weer goed voor was. Regen en fris en dan smaakt snert gewoon heerlijk.
Om 17.15 uur ging de bel en stond de postbode voor de deur.
Wat waren onze camper vrienden blij. Daar was hij weer ................ de portemonnee.

De snert werd verder opgegeten en Frits bracht hun met de auto weer naar hun camper.

Vandaag hebben ze hun reis weer voortgezet naar het zuiden waar ze hopen snel wat zon te vinden.

Ach, je bent op de wereld om elkaar te helpen, nietwaar?

6 opmerkingen:

  1. Super toch dat je mensen op die manier kan helpen, en nog gezellig ook en de vriendschapsbanden weer aangehaald!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het was zeker weer heel gezellig om weer bij te praten.

      Verwijderen
  2. Van lang geleden herinner ik me een liedje met een steeds terugkerende zin "We benne op de wereld om mekaar te helpen, niet waar....." Hieraan moest ik denken bij het lezen van jouw verslag en heb me zelfs niet gestoord aan het kromme Nederlandse tekst van het liedje. Bij het opzoeken ervan zag ik dat het vooral een Amsterdamse aangelegenheid was en dan verwacht ik al geen normaal Nederlands meer.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt Willem, was dat liedje niet bij "het schaap met de 5 poten"?

      Verwijderen
  3. Reacties
    1. Dat was zeker boffen dat het allemaal zo in elkaar paste.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.