Bezoekers

Volgers

maandag 6 november 2023

Inboedel

Vandaag hebben we een beetje "kijkdag" in het appartement van mams. Mensen die even komen kijken komen terug want ze hadden niet in de gaten wat een mooie spullen er nog allemaal te zien zijn. Men denkt natuurlijk al snel, ach een vrouw van 94 jaar die zal zeker ook meubels voor een 94 jarige hebben, maar niets is minder waar.

Mams was wat interieur betreft heel erg bij de tijd. 
Na een paar jaar dat mijn vader overleden was kocht ze nog een nieuw bankstel met bijpassende lampen en een paar jaar daar na een nieuwe eethoek. Zo ging het met alles. Ik weet nog dat de Airfryer zijn intrede deed en die moest ze ook. Dat naderhand zo'n apparaat haar tegenviel maakte haar niet uit. 

Nu staan al die spullen al weken in de kamer en niemand die ze wil hebben ook niet gratis want we hoeven er niets voor te hebben. Nu ik de Kringloop ga inschakelen komen er in ene keer allerlei mensen kijken.

Leesboeken en dvd's, cd's en zelfs zilveren stukjes zoals kandelaars, suiker en melk potje, dekschalen, serviezen, kristallen glazen enz. enz. Niemand wil het.
Wie nog iets wil hebben zal snel moeten zijn want de spullen verdwijnen nu bij de vleet.

Bij ons staan de kasten overvol op het moment.

Morgen ga ik de Kringloop bellen zodat de komende week kunnen langskomen.




10 opmerkingen:

  1. O dat opruimen, je staat er soms versteld van, van wat er is.
    Ook wij hebben een kringloop ingeschakeld, toen onze vader als laatste overleed, maar voor die kwam, kwamen enkele bewoners nog even snuffelen...
    Achteraf bleek, dat we het ook aan het "huis" konden schenken, voor de jaarlijkse verkoping.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tja, dat is het effect van Marktplaats.nl en een toenemend aantal kringloopwinkels en vlooien- en rommelmarkten. Je raakt de spullen aan de straatstenen nog niet kwijt. Jongelui hebben al helemaal niks met dingen, die onze ouders en wij wel leuk/mooi vonden. Gewoon weg laten halen en laat dat geld maar zitten. Wat moet je trouwens met geld? Niks toch? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik hoef nergens geld voor. Alles is gratis mee te nemen. Inderdaad hebben jongeren niets met spullen. Wij hebben nog herinneringen of emotionele binding maar dat is tegenwoordig niet meer van toepassing.

      Verwijderen
  3. Toen mijn moeder overleed 4 jr. geleden hebben we heel veel spullen gewoon naar de milieustraat moeten brengen, wat ik toch wel erg triest vond. Ook zij had nog mooie spullen. De 2 Kringloopwinkels hier namen niks meer aan vanwege plaatsgebrek. Het Leger des Heils wilde wel van alles, maar pas na 3 mnd.Zolang moesten wij het dan opslaan, dat was ook geen optie. Opkopers waren ook niet geïnteresseerd .Dan blijven er geen andere mogelijkheden over helaas. Nu hebben we nog steeds dingen hier staan waarvan ik af en toe wat wegdoe.
    Ik wens jullie veel succes met ruimen!
    Betsy

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Betsy, vandaag ben ik veel spullen kwijt geraakt aan mensen die het graag wilde hebben en dat deed me echt goed. Er staat echter nog genoeg. De Kringloop ga ik niet bellen hebben we ons bedacht. Ik laat de woning leeg maken en die mensen doen er maar mee wat ze willen. Zelf heb ik ook veel spulletjes meegenomen maar ik kan niet alles meenemen, helaas.

      Verwijderen
  4. Ik vond dat heel moeilijk toen ik mijn ouderlijk huis moest leeghalen. Ik heb er dan ook lang over gedaan!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het valt ook niet mee om dierbare spullen van je ouders op te ruimen. Ben je er wel ooit aan toe????????

      Verwijderen
  5. Ik zie nu al tegen het moment op dat ik het huis van mijn vader (en mijn ouderlijk huis) moet leeghalen. Het zit vol met mooie spullen en ontzettend veel herinneringen. Maar ik heb thuis alles wat ik nodig heb en geen ruimte voor de spullen van mijn vader (ouders) van vroeger, hoe graag ik het ook zou willen. Hooguit een paar kleine snuisterijen. Aan de andere kant wil ik me ook niet omringen met dingen uit het verleden, ik heb voldoende herinneringen. Ik laat het huis dan waarschijnlijk leeghalen door zo'n speciaal bedrijf.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heel moeilijk mevrouw Niekje en ik durf erop te wedden dat je alsnog spullen zult meenemen. Vanmiddag is er weer iemand geweest om spullen mee te nemen. Het is wel fijn als je ziet dat je er anderen een plezier mee kunt doen.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.