Bezoekers

Volgers

dinsdag 21 november 2023

Wat een dag ...........

Gisteren had ik een dag waarvan je er niet teveel dagen van moet hebben. Vreselijk!! Eerst lag ik in de clinch met de SNS bank.

Wat moet het toch moeilijk zijn om na 3 maanden nog altijd niet de rekening van mijn moeder te kunnen inzien. Worden alle rekeningen betaald? Worden er nog maandelijkse kosten van abonnementen afgeschreven die opgezegd moeten worden? En ga maar door. Ik word er onderhand zowat mesjogge van.

Nadat ik gisteren weer een mailtje kreeg van hun met weer twee formulieren bijgevoegd die eerst uitgeprint moeten worden en daarna weer ingevuld en getekend ingescand moet worden om weer terug te sturen. Ik werd me toch in eens vreselijk boos. Eén van de twee formulieren had ik nota bene in oktober al gestuurd naar hun. Ik was ziedend en pakte de telefoon om eens even mijn woordje te doen bij die bank.

Eerst in de wacht wat mijn humeur niet ten goede kwam. Nadat de jongeman oppakte en zijn naam zei barste ik los. "Maar mevrouw wat bent u boos, " zei hij dan ook terecht.
"Mag dat nadat ik nu alweer 3 weken zit te wachten na eerst mijn notaris achter de veren te hebben gezeten voor de verklaring van erfrecht die ons zo'n slordige € 800 koste? Nog altijd kan ik geen rekening inzien. Maar als ik onkosten heb gemaakt dan stel ik jullie hier verantwoordelijk voor."

Hij moest me doorverbinden zei hij nadat hij mijn verhaal had aangehoord en volgens mij had hij als iets tegen me moest zeggen zijn allervriendelijkste stemmetje uit de kast gehaald. Hij begreep het allemaal. Dus hoppa, weer in de wacht. Tussendoor kwam de vriendelijke jongeman weer aan de lijn om mee te delen dat het wel 4 minuten kon duren of dat ik liever een andere keer wilde terug bellen.
Die 4 minuten konden er ook nog wel bij, ffffffff.


Degene die ik toen aan de lijn kreeg was duidelijk voorbereid en stond klaar in de aanval tegen die boze mevrouw.
Ze was kort en bondig, zei alleen wat ze moest zeggen en vroeg me of ik het begreep. Nou dat was een foute opmerking naar mij toe en ik vroeg of zei mij wel begreep.

Uiteindelijk moeten we dus weer 2 formulieren invullen. Eentje dat ze al in oktober heeft gekregen krijgt ze weer terug en met het andere ga ik maar weer aan de slag.

Toen ik weer een beetje bekomen was van mijn gesprek met de SNS bank kreeg ik telefoon. Deze keer niet van de bank maar van een familielid dat in een verpleegkliniek verblijft. Heel zielig allemaal maar ik was er nu nog even niet aan toe. De arme man huilde weer minuten lang aan de telefoon en ik moest moeite doen om hem te verstaan. Gelukkig kreeg ik hem weer een beetje kalm en heb zo goed en zo kwaad als het ging met hem een praatje gemaakt.

Ik was blij toen het eindelijk avond werd en ik op de bank kon neer ploffen. Verstand op nul en de tv aan. Maar in mijn hoofd bleef het tollen. Ik heb er zelfs slecht van geslapen.

Vandaag weer een nieuwe dag en dus nieuwe kansen. Tot nu toe gaat het nog goed 😇

21 opmerkingen:

  1. instanties,vreselijk.! Zelfs al heb je bakken geduld. Sterkte,want dit is waarschijnlijk niet het laatste

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wilden jullie het dan niet toen je moeder nog leefde dat jij ook gemachtigde was voor de rekening? Dat hebben wij wel geregeld nadat mijn vader was overleden. Ik kon als ik wilde inloggen maar heb dat nooit gedaan, hadden we zo afgesproken. Maar het maakte het wel een stuk makkelijker toen mijn moeder overleed, toen had ik meteen inzicht en kon alles doen, wel bij de bank melden dat zij overleden was.

    Hoop dat er niet nog meer van die ongenoegens komen , het is al lastig en emotioneel om alles goed te regelen en dan kun je dat soort dommigheden er niet bijhebben

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot, ik was zeker gemachtigd, bij alle banken waar mijn ouders geld hadden staan maar toen mijn moeder overleed werden alle machtigen geblokkeerd. Ook hadden mijn ouders een testament en de notaris wist ik ook.
      Helaas werkt een notaris niet zoals je in films ziet en de ene bank wil weer andere formulieren dan de ander. Je wil niet weten waar ik overal tegenop loop. Nu gaat het bij ons niet om een paar duizend euro maar om meer en dan worden de regels helemaal anders.
      Groetjes Ellen

      Verwijderen
    2. Dan zullen de "regels" verscherpt zijn de afgelopen jaren want ik had daar geen problemen mee.. Sterkte verder

      Verwijderen
    3. Geen idee Lot. Maar leuk is het niet 😥

      Verwijderen
  3. Er zijn mensen die dan geduldig kunnen blijven en vriendelijk. Mijn man is er zo een. Ik niet. Je bent volkomen machteloos en overgeleverd aan de goedkeuring of willekeur van mensen aan de andere kant.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. En na dit al maanden zo te ervaren raakt de emmer onderhand vol.

      Verwijderen
  4. Wat is het toch jammer dat er geen bankkantoren meer zijn waar je met je sores langs kan gaan en een gesprek met een deskundige medewerker kunt voeren.
    Sterkte
    Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel Marijke. Ik ben ook al bij de “sns winkel” geweest zoals ze dat nu noemen. Daar werden me dingen verteld die ik kon doen maar helaas in de praktijk niet geaccepteerd werden. Groetjes Ellen

      Verwijderen
    2. Hier in de wijde omgeving geen bankkantoor meer te vinden. Maar als de medewerkers je het bos insturen schiet dat natuurlijk ook niet op.

      Verwijderen
    3. Sommige medewerkers die ik aan de telefoon had spraken zo slecht Nederlands dat ik ze bijna niet verstond. Ellen

      Verwijderen
  5. Ach weet je, je zit in ieder geval zelf (nog) niet in een verpleeghuis. Tel je zegeningen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Gelukkig maar Petra want als je daar terecht komt is het niet te best.

      Verwijderen
  6. Heel ergerlijk allemaal.Maar ik zal nooit boos worden tegen een medewerker, hij of zij werkt daar en heeft meestal niet de bevoegdheid om beslissingen te nemen. Jammer dat jij niet gemachtigde was voor die rekening, dat maakt het een heel stuk makkelijker, is mijn ervaring.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik was voor alle rekeningen gemachtigd maar als iemand overlijd worden die geblokkeerd.
      Dat ik zo boos werd kwam puur door weken van het kastje naar de muur te worden gestuurd. Een knapperd die dan niet uit zijn slof schiet. Groetjes Ellen

      Verwijderen
  7. Wij zijn 73 jaar maar hebben een testamen geregeld bij de notaris. Onze zonen kunnen na overlijden alles direct regelen. Zij hoeven niet eerst naar de bank of de notaris om iets te regelen. Verder ligt er een in een kluis alles klaar met inlogcodes etc. Ze weten de sleutel van de kluis te liggen. Ook zijn ze gemachtigd om zaken te regelen met artsen, mochten wij daar toe niet meer in staat zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ook mijn ouders hadden een testament en ook ik was gemachtigd en had zelf bankpasjes. Helaas als iemand overlijd wordt alles geblokkeerd. Ook in de kluis kon ik maar daar kwam ik niet mee in de banken. Groetjes Ellen

      Verwijderen
    2. Ik ben op al de rekeningen van mijn oude moeder en/of mederekinghouder en hop daardoor eea later soepel te kunnen regelen.
      Marijke

      Verwijderen
    3. Marijke dat is denk ik de enige juiste manier om geen problemen te krijgen. Top geregeld 👍

      Verwijderen
  8. Door het lezen van je verhaal moest ik weer aan mijn eigen ervaringen denken alweer jaren gelden. Allemaal dezelfde ellende maar dan in de Franse taal. Mijn Frans is goed maar notaris, bank en makelaarstaal in het Frans was een heel gedoe en iedere keer weer formulieren of papieren die niet klopten. Ik leef met je mee. liefs.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel. Kan me voorstellen dat de Franse taal met dit soort zaken heel anders is dan je gewend bent. Het is allemaal niet leuk maar ik zal er doorheen moeten.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.