Bezoekers

Volgers

donderdag 18 maart 2021

Testen

Afgelopen maandag zijn wij weer thuis gekomen na 1 weekje weg te zijn geweest. De kleinkinderen weer gezien na maanden. We kunnen er weer even tegen 😊

Maandagavond begon ik een zere keel te krijgen en dinsdag voelde ik dat er een verkoudheid aan ging komen. Normaal, niks aan de hand maar nu in de corona-tijd ga je je toch afvragen, zou het soms .......

Dus gaan googlen en ja het zou verstandig zijn om toch even te laten testen dus online een afspraak gemaakt en woensdag ochtend om 9.30 uur kon ik bij de GGD terecht.

Spannend want dit had ik nog niet eerder gehad. Het was er rustig en net toen ik binnen ging kwamen er meer mensen achter mij aan lopen.

Ik mocht in het hokje waar "kinder-test-straat" op stond uhhhhhh. Ja mevrouw komt u maar, zei de vriendelijke jongeman toen hij mij aarzelend zag staan. Hier gebeurd precies hetzelfde als in de andere kamertjes alleen is hier de inrichting anders.

Nou gezellig. Er hingen wat kinder tekeningen aan de muur en dat was het.

Ik mocht op de hoge kruk gaan zitten en daarna eerst mijn neus snuiten. Daarna ging de jonge dame met haar lange watten staafje mijn neusgat in. Dat moest 3 seconden en toen was ik klaar. Hè, ben ik al klaar? Hoeft het andere neusgat niet en mijn keel moet dat nu nog? Nee hoor mevrouw, u bent helemaal klaar en als u een DigD  heeft kunt u over 2 uur de uitslag zien. U krijgt een mailtje en dan kunt u inloggen bij de GGD.

Nou die DigD heb ik wel. Ik kreeg nog een mooie folder met informatie mee en kon weer naar Frits die buiten in de auto zat te wachten.


Het was allemaal reuze meegevallen dat testen en na 2 uur zag ik een mailtje langs komen waar in stond dat mijn test uitslag te zien was als ik kon inloggen via mijn DigD.

Dat is allemaal prima geregeld vind ik en o ja, ik was negatief dus gewoon verkouden. Nu kan heerlijk hoesten zonder schuld gevoelens 😅😅


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.