Bezoekers

Volgers

dinsdag 30 november 2021

Mijn gouden meisje

 Gisteren was het weer zover en kwam ons "gouden meisje". Wie is nu dat "gouden meisje"?

Haar naam is W en ze komt nu al heel wat jaartjes bij ons in huis. 

Frits was al met pensioen maar ik moest nog een tijdje. Dat komt niet omdat ik zoveel jaren jonger ben (3 jaar) maar omdat Frits nog gebruik kon maken van de VUT regeling en kon er met 62 jaar al uit. Ik had vette pech want moest tot 66 en 8 maanden.

Als ik een dagje vrij was van mijn werk dan verheugde Frits zich al op al die leuke dingen wat we zouden kunnen gaan doen die dag. "Helaas Frits, ik moet ook nog poetsen. Ramen zemen, de keuken en de badkamer moeten ook nog een beurt. Ik ben nog wel even bezig vandaag". 

Ach die arme Frits raakte er helemaal van in de stress. "Nu kunnen we eens iets leuks gaan doen en dan moet jij weer hoognodig poetsen. Vorige week heb je ook nog gepoetst en het is helemaal niet vuil." Zei hij dan maar ja zo werkt dat niet bij mij. Zo kwam hij op het idee dat hij het poetsen voor zijn rekening zou nemen en als ik dan een vrije dag zou hebben dan konden we in ieder geval iets leuks gaan doen.
Ik vond het best al moest ik na een poetsbeurt in huis van Frits maar niet te veel rondkijken want ik zag natuurlijk van alles waar ik niet helemaal tevreden over was. Maar voorruit, ik moest natuurlijk ook niet op alle slakken zout leggen, toch. Hij deed zijn best.

Zo kabbelde we een tijdje door totdat Frits met een nieuw voorstel kwam. "Hier op het hoekje bij T daar zie ik een alleraardigst vrouwtje poetsen. Ze lijkt me heel geschikt. Zou dat niet iets voor ons zijn?" "Ga er maar eens achteraan," gaf ik hem als antwoord en dat deed hij.
Hij sprak af met W dat ze langs zou komen als ik thuis was en dan konden we eens kijken wat de bedoeling was en hoe het ons beiden zou bevallen.

W is dus mijn "gouden meisje". Ze is gebleven en komt nu al 6 jaar bij ons eens in de 2 weken. We wonen in een appartement dus maar 1 verdieping.  Zo groot is het niet en we zijn maar met ons tweetjes. W vindt het bij ons een fijne plekje met niet heel zwaar werk en wij zijn blij met W. Op zo'n poets dag, poets ik met haar mee en samen hebben we dan de hele boel op zo'n ochtend weer schoon. We kletsen wat, drinken koffie die Frits voor ons maakt en poetsen weer verder.

W heeft een sleutel van ons domeintje en als we met de camper een paar maanden weg zijn dan houdt W goed de boel in de gaten en zorgt voor onze post. Ze let op als er brieven zouden komen met buitenlandse postzegels erop want dan moet je er op tijd bij zijn. Gelukkig hebben we dat nog niet gehad.

Is W nu een "gouden meisje" of niet?
Ik ga haar maar eens extra verwennen met de kerst.

6 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. Dank je wel voor het compliment. Ik ga er van blozen :)

      Verwijderen
  2. Ik zie nu pas jullie leeftijdsgroep. Wij zijn 71 en 75 dus ongeveer zelfde.
    Pas sinds 4 jaar samenwonend na een lat relatie van 18jr.
    Toen ik nog werkt had ik via de WMO hulp gekregen toen dat nog vrij makkelijk ging en 1x per 2 weken wa dat heel fijn
    Dit huis is nog in opknapfase. De keuken is 6x4 en aan beide kanten aanrechten, kasten en nog wat losstaaande apperatuur. Best veel werk dus. Sinds paar maanden heb ik gouden S. Eerst de achterstand ingehaald en nu doet ze alleen de keuken in 2 uur elke 2-3 weken. Is voorlopig voldoende, de rest doen we samen

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Heerlijk zo'n gouden meisje. Ik ervaar het nog altijd als een luxe. Wat hebben we het toch goed. Lot, heb je ook een blog?

      Verwijderen
    2. Nee ik ben geen schrijfster. Vind het heel leuk bij veel blogs te lezen en ik reageer ook regelmatig. Vaak lange teksten dat wel

      Verwijderen
    3. Oké Lot, ik was al naar je op zoek.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.