Bezoekers

Volgers

donderdag 4 november 2021

Mijn mondkapjes

Vandaag de voorraad mondkapjes eens bekijken want we gaan ze weer gebruiken.

Mijn bloemetjes en streepjes mondkapjes nog maar eens in de was machine stoppen. Dan hebben we nog de medische en de gewone wegwerp mondkapjes. We hebben ze in allerlei uitgaven en ik zie dat de voorraad ook nog voldoende is.
In de camper moeten er ook nog liggen en in handtassen die ik bijna niet gebruik. Overal liggen ze want ik vergeet nog al eens. Die maar eens allemaal gaan verversen.

Van de zomer toen we in Portugal waren moest je ze al op hebben als een stap buiten de deur zette. In Spanje en Frankrijk moesten ze ook steeds op zelfs op straat en dat bij temperaturen van 40/41 graden. Dat was me soms toch wel wat TE warm maar iedereen droeg ze zonder te mopperen.

Ergens vind ik het wel prettig om ze weer te gebruiken want het gaat weer helemaal de verkeerde kant op al hoorde ik op het journaal dat er nu file is bij de priklocaties.
Prima!! Hoe meer zielen hoe meer vreugd maar het is ondanks alles toch oppassen geblazen voor ons want ook al ben je geprikt dan kun je alsnog in het ziekenhuis terecht komen. Laatst kreeg ik toch wel even de bibbers toen ik hoorde dat ik met een mede bewoner van ons appartementen complex die Corona had, in de lift heb gestaan. We hebben de GGD gebeld en die adviseerde ons om geen paniek bij andere bewoners te zaaien en om af te wachten met testen tot we verschijnselen kregen. Nou dat vind ik maar dubbel hoor. Moet je mensen dan niet waarschuwen?????? Nee dus volgens de GGD. Wij zijn er gelukkig goed vanaf gekomen en hebben er niets aan overgehouden.






4 opmerkingen:

  1. Hoe raar is dat advies vd GGD. Pas testen als je symptomen krijgt, die, als het goed is bij een gevaccineerde nihil moeten zijn. Gewoon met qr code overal na binnen kunnen ondanks duiduidelijk contact. Ongevaccineerden, die sneller symptomen zouden hebben, moeten zich continue testen zonder symptomen.
    Als je dit leest klopt het toch niet. Je weet niet of je het niet gehad hebt. Je hebt er iig geen last v gehad, maar ook niet of je niemabd besmet hebt. 5 dgn quarantaine zou voor iedereen moeten gelden na contact en dan testen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat vonden wij zelf ook. We hebben maar op ons zelf gepast en zijn binnen gebleven dat vonden we toch wel veiliger maar toen waren we wel al op allerlei plekken geweest. Ik vind dat je zoiets kenbaar moet maken en doorgeven aan de plekken waar je geweest bent als blijkt dat je Corona hebt.

      Verwijderen
  2. Ik vind het ook geen punt om ze weer te gaan gebruiken. Sterker nog, soms vind ik de anonimiteit die ze verlenen best fijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nicole, wij zeggen wel eens tegen elkaar, als je vroeger een bank zou binnen gaan met een mond masker op dan sloegen ze je in de boeien en nu moet je een op anders mag je niet binnen hahaha.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.