Bezoekers

Volgers

woensdag 15 december 2021

Het moet niet gekker worden.

Wat een dag gisteren.

De dag begon met eens goed te poetsen. Mijn gouden meisje was er niet dus ging ik zelf aan de slag. Meestal moet ik dat weer bekopen met mijn rugklachten maar tja dat komt wel weer goed.

De wasmachine draaide op volle toeren net als de droger. Wat moet je op een appartement toch zonder wasdroger ........ Was buiten hangen mag niet en was binnen hangen vertik ik op een paar kledingstukken na die absoluut niet in de droger mogen. 
Vanmorgen had ik dus een strijk-ochtend 😐

Bed verschonen enz. enz. Daarna nog even langs het postkantoor en toen even uitpuffen op de bank.

's Middags kwam Picnic de boodschappen brengen en daarna kon ik echt op de bank neer ploffen en was ik nog net op tijd voor Downton Abbey.

Om 19 uur de persconferentie wat weer een boel problemen met zich mee bracht voor sommige mensen. Restaurants dicht met de kerst (tenminste bij ons), niet meer dan 4 personen uitnodigen met de feestdagen, opa's en oma's niet oppassen en de scholen en BSO een week eerder dicht.
Dat laatste lijkt me wel een beetje laat gemeld maar als je als ouders het nieuws goed gevolgd had dan had je er wel vanuit kunnen gaan net als het improviseren van de Kerstdiners.

Jonge ouders hebben het zeker niet gemakkelijk. Ze werken meestal beiden, hebben kinderen en dan krijg je deze lockdown. Vroeger was het; wat gaan we doen met oma en opa met de kerst en nu is het; waar brengen we de kinderen heen in de lockdown. Ik denk dat er toch heel veel opa's en oma's extra gaan oppassen terwijl dat nu net niet de bedoeling is. Maar tja wat moet je als je beiden werkt? 
Het leven lijkt me er niet makkelijker op geworden te zijn en als ik nu jong was dan weet ik niet of ik nog wel kinderen had gewild. Het komt vast ooit nog eens keer zover dat als je graag kinderen wil hebben dat dan eerst aan opa en oma moet vragen of dat wel kan in verband met het oppassen.
Het moet toch niet gekker worden.



3 opmerkingen:

  1. Ik weet ook niet of ik wel een kind zou willen als ik dat nu zou moeten beslissen. Denk het niet.

    Ben dus blij dat we er in 1976 niet echt veel over na hebben gedacht, bijna iedereen in onze omgeving kreeg kinderen en ons leek dat ook wel leuk eigenlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Kinderen zijn zeker leuk. Ik vond ze zo leuk dat ik er mijn beroep van maakte als kleuterleidster. Mijn ervaring nu is dat ze niet altijd leuk blijven maar ik heb er nu vrede mee.

      Verwijderen
  2. Ik heb ze nooit gewild maar vond ze niet vervelend, zag het gewoon niet zo zitten om ze zelf te hebben. Inmiddels werk ik al ruim 20 jaar met kinderen en jongeren en dat blijft leuk, vooral omdat ze aan het eind van de dag weer huiswaarts gaan! ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.