Bezoekers

Volgers

zaterdag 11 december 2021

Kerstkaarten

Ieder jaar weer moeten de kerstkaarten weer geschreven worden. Ik vind dat een heel karwei en het valt mij steeds meer op dat er mensen afhaken en liever geen kaarten meer versturen.
We hebben tegenwoordig toch een mailbox en whats app, zeggen ze dan. Een ding is zeker dat die berichtjes zeker aankomen en dat kun je van de kaarten niet altijd meer zeggen. Ik zie het nu weer op mijn app van de post.nl dat er kaarten in mijn brievenbus moeten liggen die er niet in liggen. Het blijft ieder jaar zich weer voordoen.

Vroeger knutselde ik zelf de kerstkaarten in elkaar. Dat vond ik toen nog een leuk karweitje maar dat vind ik het al lang niet meer. Dus stapte ik over op kant en klare kerstkaarten, zocht mijn adressen lijstje op en stalde de hele boel op de eettafel. Kocht een paar verschillende pennen om de tekst een beetje feestelijk eruit te laten zien. Een pen met gouden inkt een met zilveren inkt en nog een paar anderen met mooie kleurtjes. Nog een paar stickervelletjes en het schrijven kon beginnen. De kaarten die klaar waren deed ik vast in een tasje en zo werd met mijn lijstje met ontvangers steeds kleiner en kleiner.

De kerstzegels worden helaas ieder jaar duurder en ook de kaarten dalen niet in prijs.

Wat een werk totdat een nichtje mij vorig jaar vertelde dat ze de kerstkaarten had gemaakt bij Greetz. Hoe meer kaarten je schrijft hoe meer korting je krijgt en alles bij elkaar valt de prijs per kaart dan uiteindelijk mee. En zo gebeurde het dat ik ook eens ging snuffelen bij de kaarten aanbieders.

Dit jaar heb ik mijn kaarten bij Hallmark gemaakt die nog ietsje voordeliger is en ook mooie kerstkaarten heeft. Ik heb een kaart uitgezocht die ik mooi vond en er een tekst in geschreven. Als je dat gedaan hebt dan moet je je adressen intikken.
Daarna heb ik de datum aangevinkt wanneer ik ze graag in de brievenbussen wil laten vallen.

Wat een luxe is dat en ......... ik hoef niet naar de drukke winkels om kaarten en postzegels te kopen.

5 opmerkingen:

  1. Kerstkaarten zijn zo leuk. Zo jammer dat steeds meer mensen afhaken. Kleine dingen die een mens blij maakt. In vind december geen makkelijke maand maar kaarten krijgen, de versieringen overal, cadeautjes kopen maken het voor mij leuk. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik stuur nog graag kaarten met verjaardagen en ook met kerst. Ik stuur ze altijd naar mijn vrienden in Engeland maar ook nog steeds naar vrienden en familie in Nederland. Ook de (over)buren krijgen een kaartje. Dit jaar kocht ik hele leuke bij de Wibra, en die waren spotgoedkoop! De postzegels zijn prijzig maar ik blij het toch doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. kaarten kopen na de kerst in de uitverkoop!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zelf stuur ik ook kaarten en ik vind het ook leuk om ze te krijgen. Met Kerst en ook alle verjaardagen blijf ik kaarten sturen. Leuk om te horen dat jullie dat ook vinden.
    Dames, we gaan gewoon door met versturen.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Er is best veel tegen op het sturen van kerstkaarten. Maar zo lang ik kan schrijven, zo lang zal ik het blijven doen. Ik vind het leuk. Ik weet hoe ik het zelf vind om een kaart te krijgen. Ook leuk dus!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.