Bezoekers

Volgers

vrijdag 3 december 2021

Vaccinaties

De regels over het vaccineren slaan ons om de oren wat Europa betreft. Wij houden het nauwkeurig bij omdat we misschien in februari nog even naar de zon willen met de camper. Het ligt eraan hoe het met Frits zijn gezondheid is tegen die tijd en of we onze booster al binnen hebben. Ook dat houden we in de gaten.

Bijvoorbeeld Portugal laten we maar even voor wat het is want vanaf 1 december 2021 moet iedereen, gevaccineerd of niet, een geldige PCR test hebben die niet langer dan 72 uur voor vertrek is afgenomen of een Antigeen test niet langer dan 48 uur. Portugal gaat het niet worden deze keer voor ons.

Om Spanje in te komen moet je een bewijs hebben dat je volledig gevaccineerd bent of een PCR test of Antigeen test. Spanje gaat het wel worden voor ons want we zijn volledig gevaccineerd. Tenminste we hopen dan zeker onze booster gehad te hebben als 60 en 70 plussers. Hugo heeft het beloofd. Laten we dus maar hard duimen dat het deze keer ook gebeurd.

Maar om in Spanje te komen moeten we door Frankrijk. Hier moet je vanaf 15 december 2021 een bewijs laten zien dat je 2 vaccinaties hebt gehad waarvan de laatste niet langer dan 7 maanden geleden gezet is. Is dat langer geleden dan moet je je 3de vaccinatie hebben gehad. Vanaf 15 januari 2022 geldt dat voor alle personen boven de 18 jaar. Dus die booster moeten we hebben want mijn laatste prik was 6 juni en Frits was een week voor mij.

België is iets soepeler voor ons want hier moeten we ons vaccinatiebewijs kunnen laten zien dat minstens 2 weken oud is.

Gelukkig maar dat we 
Een Europa zijn ..................... 😏

6 opmerkingen:

  1. tegen die tijd is het weer allemaal anders. gewoon plannen maken,met in je achterhoofd dat je moet bijsturen.we zijn voorlopig noch niet van de pandemie af.veel plezier met de voorpret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig mag ik Belgie nog in voorlopig. Woon er vlakbij, we doen er vaak boodschappen en mijn dochter woont er

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lot wij wonen ook dicht bij de grens van België. We zijn er vanmiddag in het ziekenhuis geweest.

      Verwijderen
  3. Vertrek komende week naar zuid Spanje. Geen booster want die komt half januari. Maar ik had bijwerkingen van de vorige vaccinaties. Ik ga hem niet nemen. Ook al zal het minder vrijheid betekenen. Jammer dan. Ik keer begin februari terug. Gelukkig dat ik besloot om met het vliegtuig te gaan, gezien de Franse situatie.
    Jij ook een warm en zonnige vakantie gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oei dat kan ik me voorstellen dat je hem niet meer wil hebben. Heel veel plezier in het heerlijke zonnige Spanje.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.