Bezoekers

Volgers

dinsdag 18 januari 2022

De bovenburen

Het werd nog een hele zoektocht om het juiste telefoonnummer te vinden van de eigenaar die het appartement boven ons verhuurt. 
Ik wilde hem toch echt even spreken over al lawaai dat vooral 's nachts ons bijna tot waanzin had gedreven. Afgelopen zondag was echt de laatste druppel gevallen en mijn geduld van 5 weken was ver zoek.
Het telefoon nummer dat ik had gekregen van een medebewoner was niet meer in gebruik zei de stem toen ik het nummer belde dus verder opzoek.

Eerst maar eens naar de beheerder van onze VVE gebeld en daar hadden ze een mobiel nummer van de eigenaar, heeeeeee dat moest ik nu net hebben. 
Afgesproken met de beste man dat ikzelf eerst contact met de eigenaar zou opnemen en als ik niet verder zou komen dan weer bellen naar de VVE en zouden zij een brief sturen naar de eigenaar.

Na een paar keer bellen naar het mobiele nummer van de eigenaar kreeg ik hem eindelijk te pakken en ook daar kenbaar gemaakt wat mij dwars zat en dat ik graag 's nachts wil slapen. De eigenaar vond het ook niet kunnen en zou een mailtje sturen naar de bewoners. En zo gebeurde het. De buurman van de 4de verdieping waar ik zondag was geweest zou ook bellen met de VVE en de eigenaar maar rond 18 uur melde de buurman van de 4de verdieping zich bij ons en vertelde dat ze de hele dag in het ziekenhuis hadden gezeten. Zijn vrouw is al een tijdje niet goed en eerlijk gezegd vond ik haar zondag toen ik was ook erg slecht uitzien. Ze is vreselijk witjes en voelt zich niet lekker. Ze is een paar kilo afgevallen en haar bloed is niet goed. Dat klinkt allemaal niet best en de mensen zitten dan ook op het moment in zak en as. Vandaag wordt er een petscan gemaakt bij haar maar door het dagje ziekenhuis had buurman van de 4 de verdieping dus niet gebeld (heel begrijpelijk) maar vandaag zou hij alsnog contact opnemen met de eigenaar om mij te ondersteunen.

Gisterenavond kwam zo maar de lawaai-bovenbuurman aanbellen bij ons. Hij had het mailtje ontvangen en bood zijn excuses aan voor het lawaai en ze zouden hun best doen om geen lawaai meer te maken.
Dat vond ik wel super van de lawaai-buurman en raad eens ................ we hebben heerlijk geslapen vannacht en niet één keer zijn we wakker geschrokken van dichtslaande deuren.


Ik ga vandaag toch even langs bij de lawaai-bovenbuurman en ik ga ze bedanken voor de rustige nacht. Dat vind ik wel een complimentje waard.


6 opmerkingen:

  1. Nou dat zou mooi zijn als het zo snel opgelost is en het verder stil blijft.
    Inderdaad vriendelijk melden dat het nu wel fijn rustig was en in contact blijven

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De huiseigenaar heeft het netjes overgebracht en de bovenbuurman heeft het gelukkig goed opgepakt. Ik hoop dat hiermee de rust teruggekeerd is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn! Goede nachtrust is heel belangrijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. fijn dat het zo eenvoudig opgelost lijkt te worden. Had je al eens geprobeerd de lawaaimaker zelf erop aan te spreken? Ik kan me voorstellen dat je dat niet durfde hoor, maar het lijkt erop dat ze zich niet bewust waren hoe gehorig het pand is.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo zie je wel: met honing vang je meer vliegen dan met azijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @ We hebben weer zalig geslapen. Vandaag ga ik naar de lawaai-buurman om te zeggen dat het nu uitstekend gaat want dat mag ook wel gezegd worden. De huiseigenaar heeft gisteren nog eens een mailtje naar de huurders gestuurd met informatie over hoe je deuren open en dicht doet in een appartement ;)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.