Bezoekers

Volgers

zondag 9 januari 2022

Even lachen


Wat heb ik weer genoten van deze video. Toevallig kwam ik deze tegen op facebook. De video was bewerkt en het ging erover dat men zegt dat de lockdown komende 14 januari opgeheven wordt. Die video kon ik niet opslaan of delen op deze blog maar dat lachen werkt zo aanstekelijk vind ik. Je voelt je meteen al een ander mens. 😂😂😂

Als er vroeger (in mijn kinderjaren) films van hun tv waren dan sloeg ik geen een over. Samen met mijn vader zat ik dan te brullen van het lachen. De tranen liepen ons over de wangen. Mams hield er niet zo van die onzin. Al had ik zo'n film al 20 keer gezien net als de films van Louis de Funès en Mr. Bean, en niet te vergeten onze eigen Andre van Duin, ik bleef erom schateren.

Ik mis tegenwoordig humor op tv. Wanneer is er nog iets te lachen te zien? Kunnen we überhaupt nog wel lachen?

Als we de praat programma's eens nemen die je nu steeds voor geschoteld krijgt dan is daar weinig te lachen op te zien of te horen. Stort er ergens een gebouw in of is er een aardbeving dan horen we niets anders op tv dan nieuws over die ramp. Iets anders gebeurd er dan niet. En wat mij ook opvalt, in al die programma's verschijnen steeds dezelfde mensen totdat je er moe van word.

Herhalingen, daar krijgen we ook geen genoeg van of een andere simpele quiz maar iets om te lachen .........  ik mis het.

4 opmerkingen:

  1. Het lijkt wel of de humor op tv grover en directer is geworden. Alles wordt opgeofferd aan de snelheid. Toon Hermans bijvoorbeeld; die kon alleen maar door op het toneel te staan en 'ergens doelloos op staan te wachten', de hele zaal plat krijgen en hoe hij minutenlang kon praten over een gehaktbal; je lag onder de bank van het lachen en mijn vader zat ernaast met een uitgestreken gezicht en het enige geluid dat uit zijn mond kwam was hooguit de vraag "wat is hier nou aan te lachen". Nou probeer dat maar eens uit te leggen.
    Mijn moeder kon wel heel uitbundig lachen/genieten van iets, maar die leefde niet meer toen de televisie als geïntroduceerd werd in de huiskamer. Tegenwoordig heb ik een beetje het idee dat de TV vooral gebruikt wordt als pratende schemerlamp. Buiten het nieuws kijk ik er nog maar zelden naar.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Klopt Willem. Toon Hermans, als die op tv was dan het op de straten uitgestorven. Daar bleef je voor thuis. Tegenwoordig blijf ik zelden nog thuis voor iets. Niet dat ik het nu kan opnemen maar er is bijzonder weinig waar ik naar kijk en wat ik opneem. Zeg maar er is niets meer.

      Verwijderen
  2. Met mijn vader kon ik enorm lach om om joodse grappen van Sam en Moos. Een hele flauwe die je misschien wel leuk vndt: Moos en Saar lopen in de Kalverstraat en Saar ziet een jurk in een etalage en zegt oh Moos dat vind ik een hele mooie jurk. Moos kijkt er een snaar en zegt vindt je het echt hele mooie jurk en Saar weer van ja die vind ik echt heeeel mooi waarop Moos zegt nou als je die dan zo mooi vindt gaan we morgen weer kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ hahaha Lot die is goed. Doet me denken aan een schoonbroer van me. Zijn vrouw was gek op winkelen en iedere zondag (30/40 jaar geleden) gingen ze in België winkels kijken. Dat kon want de winkels waren toch dicht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.