Bezoekers

Volgers

donderdag 13 januari 2022

Geluk en verdriet.

De hartslag van Lief doet het voortreffelijk. Het wordt bijna een feest om er naar te luisteren al houd ik soms mijn adem in bang om te horen dat het weer helemaal mis is. 
Onze plannen om naar het zuiden af te reizen worden steeds meer werkelijkheid. Zelfs in onze digitale agenda (we gebruiken de google agenda alle twee) heb ik de maanden februari, maart en april geel gekleurd en dat wil zeggen dat er geen afspraken gepland moeten worden omdat we er dan waarschijnlijk niet zijn. Vrienden van ons die voor een half jaar in het zuiden zijn vragen ook steeds heel belangstellend hoe het met Lief gaat. Ze gaan allemaal voor ons duimen dat we ook nog kunnen vertrekken. Zelfs mijn "gouden meisje" heb ik al ingelicht over onze plannen. 

Gisteren weer contact gezocht met mijn "verdrietige meisje" en ooooo wat een verdriet. "Verdrietig meisje" is nu onder behandeling bij de GGZ. Zaterdag ga ik naar haar toe. Ze heeft nu medicijnen en wil het liefste haar huis niet meer uit. Ik heb het idee dat ze steeds verder weg glijd, vreselijk. Wist ik maar hoe ik haar zou kunnen helpen. Ik denk dat praten haar goed zal doen het er maar allemaal uitgooien. Ze vindt het fijn dat ik kom zegt ze. Ik hoop het ............ Ik vind het vaak moeilijk om dat te peilen bij haar en ik wil me niet opdringen.

Vanmiddag naar mams. Mams heeft me veel te vertellen schreef ze me in een appje over visites die waren geweest en o ja of ik ook iets lekker voor bij de koffie mee wilde nemen. Daar gaan mijn goede voornemens weer 😇. Bij mams maak ik daar altijd een uitzondering op. Het moet kunnen om samen met je moeder van 93 met iets lekkers bij de koffie te zitten keuvelen. 

Wat een triest weer is het de laatste dagen. Grijs en kil soms ook nog nat, bah. Daar worden mensen ook niet vrolijk van en ik al helemaal niet 😕. Als ik nu uit het raam kijk zie ik dat zelfs het vogelnest in de boom leeg en uitgestorven is. 


Als er weer nieuwe bewoners komen dan zal het zeker weer voorjaar zijn. Misschien kan ik er een bordje bij ophangen met Te Huur en wie weet krijgen we dan al snel nieuwe overburen.

2 opmerkingen:

  1. Natuurlijk hoort er iets lekkers bij de koffie met je moeder! En wat zou het fijn voor jullie zijn als jullie (binnenkort) kunnen afreizen. Ik woon in het noorden van het land en lees wat verbaasd over het weer, we hebben de afgelopen dagen veel zon gehad (en koude nachten, dus 's ochtends moet iedereen de autoruiten krabben 😏).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Anja. Bij ons zag ik de mensen ook krabben vanmorgen. Vandaag hebben we zon, heerlijk maar we hebben hier veel grijze luchten, niks aan.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.