Bezoekers

Volgers

vrijdag 21 januari 2022

Ik moet het even kwijt.

Je kunt de tv niet aanzetten of het gaat over de Voice. 
Corona bestaat niet meer net als aardbevingen, tsunami's, ontploffingen, terroristen en weet ik wat nog meer. Ik word er soms zo moe van. 
Naar de uitzending van Boos via Youtube heb ik dan ook niet gekeken. Waar zijn die mensen toch mee bezig?????? 

Van de week keken Lief en ik naar een debat van de tweede kamer dat dagelijks live te volgen. Mensen katten elkaar af, ze schelden elkaar uit en vliegen elkaar nog net niet in de haren, vreselijk.
Waar is het fatsoen gebleven en het respect hebben voor elkaar? Waar zijn de mensen gebleven die als ze iets beloven zich er ook aan houden? Waar zijn de mensen gebleven die nog ergens vertrouwen in kunnen hebben?

Nu las ik weer dat kinderen tussen de 5 en 11 jaar gevaccineerd mogen worden tegen Corona en wat een discussie's ontstaan er weer. Het staat natuurlijk ieder ouder vrij wat hij hiermee doet net als bij de DKTP vaccinaties die vanaf dat een kind 3 maanden oud is, worden gegeven. Eigenlijk hoor ik daar nooit discussies over. Mis ik iets? Net als over de vaccinaties die nodig zijn als je een verre reis wil gaan maken. 

Zoveel mensen, zoveel meningen luidt het gezegde en er zijn altijd wel mensen die ergens op tegen zijn of net niet maar heb toch eens een beetje respect voor elkaar ook als die mensen anders denken.

Sorry voor mijn preek lieve mensen maar ik moest het gewoon effe kwijt.

10 opmerkingen:

  1. Ik ben het met je eens. Om de ongevaccineerden de schuld in de schoenen te schuiven voor de voortgang van de pandemie. Dat doet pijn. Kijk even naar het ideale Portugal, waar vaccinatiegrad van bijna 100% was. Ook daar stijgt de besmettingsgraad. De grofheid in de maatschappij. Laat ieder zijn eigen afweging maken en blijf beleefd.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @laten we eens wat meer rekening met elkaar houden. Gevaccineerden en ongevaccineerden moeten elkaar in hun waarde laten.

      Verwijderen
  2. Individualisering van de samenleving wordt dat geloof ik genoemd en dat neemt soms bizarre vormen aan. Je noemt er al enkele voorbeelden van.
    Wat mij wel tegenstaat is de ophef die met name bewust ongevaccineerden maken over de beperking van hun vrijheden. Ze weigeren dat te zien als een gevolg van hun keuze. Je mag ook niet autorijden als je (teveel) alcoholica gedronken hebt en mag ook niet telefoneren achter het stuur, etc. Net als de verplichte autogordel hoor je daar nauwelijks protesten tegen.
    Persoonlijk denk ik wel eens dat de jeugd (?) denkt recht te hebben op alles en weigert genoegen te nemen met minder dan dat.
    Doet me denken aan de geschiedenislessen op school. In de gouden eeuw groeide er ook een generatie op die zo dacht en het resultaat weten we. Van wie is de uitspraak ook alweer "De geschiedenis leert dat men niet van de geschiedenis leert", ik dacht Wim de Bie, maar het kan Alexander Pola ook geweest zijn.
    Nou ja, wie het ook is; het is een waarheid als een koe.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Willem dat ben ik helemaal met je eens. Als je geen rijbewijs hebt dan mag je niet autorijden, zo simpel is dat. We moeten ons allemaal aan de regels houden met wat dan ook en wat de jeugd betreft hoe je dat beschrijft zo is het ook.
      De uitspraak over de geschiedenis komt van Friedrich Hegel (ik heb even gegoogled)

      Verwijderen
    2. Ellen, bedankt dat je het even voor me uitgezcht hebt. Ik weet zodende met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid dat ik de uitspraak van Wim de Bie heb gehoord. In 'Keek op de week' was een gepensioneerd leraar Duits een zeer herkenbaar typetje van hem dat graag een Duits(talig)e wijsgeer citeerde.

      Verwijderen
    3. @Willem dat zou heel goed kunnen. Wim de Bie speelde zoiets perfect. Ik moet er nu nog om lachen :)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.