Bezoekers

Volgers

zaterdag 22 januari 2022

Nieuwe aanwinsten

Eens even heel iets anders. Mijn oorbellen .........

Ik was een jaar of 20 toen ik samen met vriendinnen een tussenuur had van onze opleiding die midden in het centrum lag van Maastricht. Reuze gezellige tijd is dat geweest en onze vrije uren werden dan ook alleraardigst ingevuld. 
We waren al een tijdje aan het denken over oorbellen en dan die oorbellen waarvoor er gaatjes geprikt moesten worden. Stelletje angsthazen die we waren,  waren we al een paar keer gaan kijken en kwamen dan net tot het etalageraam van de juwelier want daar werden die gaatjes in je oorlelletje geschoten. Ze noemden dat schieten en dat bracht ons vast zo van ons stuk dat we niet durfden. Maar oké we hadden dus een tussenuur en nu zou het gebeuren. Geen getreuzel want we moesten weer op tijd terug zijn.

Het lukte allemaal en een voor een, we waren met ons drietjes, werden we onder schot genomen en trots dat we waren dat we het gedurfd hadden. Die "stoere" meiden 😂 toch.
Iedere ochtend brachten we verslag uit hoe we de nacht waren doorgekomen met onze pijnlijke oren. Gelukkig was dat maar van korte duur en kon het feest na een paar weken beginnen met onze felbegeerde modelletjes oorringen.

Helaas kwam ik er al snel achter dat ik niet tegen zilveren oorbellen kon. Mijn oorlelletjes werden al na 1 dag zilveren oorbellen dragen dubbel zo dik en helemaal ontstoken dus dan maar sparen voor gouden knopjes en dat ging heel goed. 

Hoe het komt ik weet het niet maar het gebeurd geregeld dat ik een oorbelletje verlies en daar baal ik behoorlijk van. Zo heb ik nu in plaats van 3 paar nu 3 enkele oorbellen die totaal niet bij elkaar passen in een doosje liggen.
Uiteindelijk ben ik weer overgestapt naar chirurgisch stalen oorbellen.

Afgelopen week heb ik mezelf weer eens verwend met wel 5 paar. Ik vond ze bij de bekende online winkel. Ze kosten geen drol en zitten perfect. Ik ben weer een tevreden mens met mijn nieuwe aanwinsten 😊




6 opmerkingen:

  1. Mijn dochter wilde graag gaatjes en omdat ik vooral benieuwd was hoe dat voelde zijn we samen gegaan. Vond het best even pijnlijk, dochter niet, die maakte later ze zelf ook nog.
    Maar bij mij zijn ze niet opengebleven, het vervelend, niet echt ontstoken maar ze bleven lekken ondanks alle oplossingen, ik had echt vaak een druppel aan oorlel hangen.
    Ach met clipoorbellen kom je ok een heel eind en ik draag ze vrijwel dagelijks. Door de kringloopwinkels een grote collectie bij elkaar gesprokkeld zo'n 150 paar en ze handen aan een stok met linten lekker overzichtelijk kleur bij kleur

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lot dat lijkt me zeker heel vervelend als het maar niet genezen wil maar inderdaad de clip oorbellen gingen ook altijd super.

      Verwijderen
  2. Ik heb in iedere oorlel drie gaatjes op rij. De eerste gaatjes werden nog met een naald bij de juwelier geprikt. Echt afzien! De latere gaatjes werden geschoten. Ik draag gouden oorbellen, want dat is het enige waar ik tegen kan.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mevrouw W. die verhalen heb ik wel gehoord over die kurk. Lijkt me zeker niet prettig. Misschien gaan de chirurgische oorbellen die je ook krijgt als eerste bij jou ook wel goed? Ik kan verder ook nergens tegen.

      Verwijderen
  3. Ik verdraag ook alleen maar goud, had nooit eerder gehoord van chirurgische oorbellen. Het zijn dus wat wij vroeger noemden "zweer-oorbelletjes". Bedankt voor je tip, een stuk betaalbaarder dan goud!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Klopt Anja, zweer-oorbelletjes. Zo kun je eens een keertje een extra stelletje kopen toch? Veel plezier met shoppen :)

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.