Bezoekers

Volgers

vrijdag 7 januari 2022

Jarige mams heeft genoten

Gisterenmiddag gingen Lief en ikke op pad naar de jarige mams. De ballon die gisteren was bezorgt hing al tegen het plafond in de woonkamer. 

Eerst nog heerlijke gebakjes gehaald voor bij de koffie. Bij binnenkomst werden we allereerst op de hoogte gebracht van de perikelen van de dag. De huishoudelijke hulp was weer niet geweest. Eerst was ze ziek, daarna vakantie en nu weer ziek en geen vervangster en door zo'n bericht zit de planning die mams in haar hoofd heeft van die dag al helemaal fout. In de keuken lagen allemaal vuilniszakjes en lege flessen wijn die nog in de stortkoker moesten of ik dat even kon doen want dat doet de hulp anders en nu dus niet. "Komt in orde mams maar nu gaan we eerst koffie maken en gebak eten want je bent tenslotte jarig."  Dat was goed. 
Ze koos een gebakje uit en liet het haar smaken. "Ik krijg zoveel appjes" zei ze, " het belletje op de telefoon rinkelt maar door. Hoor je het?" Ja hoor dat hoor ik want het volume van de telefoon staat voluit. "Heb je ook je facebook al gezien? Daar staan ook zoveel felicitaties op." Vroeg ik haar waarop ik als antwoord kreeg " Facebook? Daar kijk ik nooit op." 

En daar viel mams door de mand want ik had die dag al verschillende duimpjes omhoog zien staan. Dus gingen we samen kijken op haar telefoon en toen ik haar de duimpjes liet zien die ze al gegeven had zag ik haar bedenkelijk kijken. "Wie zegt dat ik die daar gezet heb? Je kunt me wel veel wijsmaken maar dat heb ik niet gedaan." Toen ik op een duimpje klikte en zo liet zien dat daar haar naam bij stond antwoordde ze "Daar begrijp ik niets van want ik heb niets gedaan." Punt uit en daar kan ik het dan mee doen. 😏

We gingen alle felicitaties even na en bij vele wist ze niet meer wie het waren totdat ik haar uitlegde dat het een neef of nicht was en hoe het in de familie zat. Dan viel het mams weer in. Ze genoot van alle aandacht al gaf het ook de nodige onrust in haar hoofd.

We hadden een heerlijke fles Elzasser wijn voor haar meegenomen om te klinken op haar 93 ste verjaardag. Tja, wijn moet uit de Elzas komen want anders is de wijn niet goed. Mams is in het verleden, jaaaaren samen met paps naar de Elzas geweest naar Saint Hippolyte. Soms ging mijn broer mee met zijn gezin. Het werd een beetje een familieplekje. 
Zelf zijn we ook al mee geweest en op die reisjes werd er goed wijn ingekocht. Wijn uit de Elzas heeft bij mams een speciaal plekje en herinneringen en als je dan 93 jaar wordt dan mag er wel een flesje geopend worden vind ik.

10 opmerkingen:

  1. Tja, het korte termijn geheugen van je moeder zal misschien iets minder werken, waardoor ze de likes zich niet herinnert (en de neven en nichten niet direct herkent). Mag ook wel als je 93 wordt. Ik vind het heel wat dat ze op die leeftijd meedoet met FB en apps! Fijn toch, dat het gebakje haar smaakte, en de Elzas wijn ook. Mooi dat ze op die leeftijd nog zo kan genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. We zien het geheugen steeds minder worden. Mams doet wel nog altijd haar boodschappen online. Vandaag komt de Plus toevallig.

      Verwijderen
  2. Gewoon niet teveel tegenin gaan, dat is het beste. Of beter maar gewoon van onderwerp veranderen.
    Jammer dat de huishoudelijke hulp er steeds niet is en dat er ook geen vervanging geregeld kan worden. Ze zullen daar nu ook met een personeelstekort zitten, denk ik. Maar vervelend is het wel.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het is heel vervelend. Als je afhankelijk wordt van mensen is dat nooit leuk maar als het goed is dan gaan we dat allemaal ooit meemaken.

      Verwijderen
  3. Wat een leeftijd hè en wat fijn dat je haar nog hebt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je moeder zoveel aandacht heeft gehad en er zo van geniet.
    Mijn moeder had ook FB en vond het leuk BNers te volgen die mijn dochter voor had had opgezocht.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het internet heeft mijn moeder nog heel lang fit gehouden. Zo deed ze toch nog mee met alles op haar manier. Ik heb een goed voorbeeld.

      Verwijderen
  5. Gefeliciteerd met je moeder. Wat heerlijk dat ze zo verwend is met aandacht.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.