Bezoekers

Volgers

zondag 2 januari 2022

Opgeruimd

De Kerstspulletjes zijn weer opgeruimd en liggen weer netjes op hun plekje tot volgend jaar. Tenminste dat hoop ik want toen ik de spullen naar beneden ging brengen naar de kelder kon ik geen lege plekken vinden om ze neer te leggen. Dan bedoel ik die plekken waar ik ze een paar weken terug heb weggehaald.

Het lijkt wel of de rommel groeit. Je pakt iets en als je het weer terug wil leggen is er geen plaats? Hoe is het mogelijk.
Steeds weer zeggen we dat we eens goed moeten opruimen en een heleboel weg kunnen doen want we gebruiken het toch niet maar als we dan kijken wat we zullen weg ruimen dan kan er eigenlijk niks weg. 

Dat gebeurd steeds weer, ook in de garage dat is ook zo'n rommel ruimte. Ook daar "kan" een boel weg totdat we de spullen een voor een in handen krijgen en tot de conclusie komen dat het toch echt niet weg kan. 
Het is dat we de auto in de garage willen hebben staan. Dat is nog een geluk want anders konden we er geen stap meer in zetten.
Misschien moeten we er een goed voornemen van maken. Onze eerste taak voor het nieuwe jaar wordt opruimen. Kasten, kelder, garage.
Maar dan moet het wel iets beter weer zijn voor de garage en de kelder. Dus geen smoesjes verzinnen Ellen want de kasten zijn binnenshuis dus ..................... Eerst morgenvroeg met Frits naar Tongeren, Dat wordt een vroegertje ffffffff. Om half 7 opstaan. Het ontbijten gaat snel want mannetje moet nuchter verschijnen. Eigenlijk ben ik geen ochtendmens maar deze keer doe ik het met liefde.  

4 opmerkingen:

  1. Ik ben ook een bewaarder en als het me wat teveel wordt raap ik de alle moed bijeen en onderwerp alle bewaarde dingen aan een soort APK. Twee jaar niet gebruikt of nodig gehad? Weg ermee! En keer op keer overkomt me dan het merkwaardige fenomeen dat je zaken die je jarenlang niet nodig hebt gehad, opeens dringend nodig hebt, wat vervolgen niet stimulerend werkt om een volgende opruimronde op touw te zetten.
    Maar ook daar heb ik een, voor mij althans, bruikbare verklaring voor gevonden: je wist gewoon niet meer dat je dat nog had, want het overkomt me zelden dat ik na een half jaar nog iets nodig heb dat een half jaar ervoor naar de stort is gebracht. Een selectief geheugen kan best wel eens een zegen zijn voor je geest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O Willem, dat heb ik ook. Eindelijk ben je zover om iets weg te doen en dan heb je het ineens nodig. Maar je hebt gelijk. Alles wat ik 1 jaar niet meer nodig heb gehad kan weg. Nu moet ik het nog in praktijk brengen.

      Verwijderen
  2. Vandaag komt mijn hulp de keuken van de aanslag van het appelflappen bakken ontdoen, geeft echt zo'n plakkerig laagje overla.
    Morgen ruim ik dan de kerstspullen op, vind het altijd moeilijk afscheid te nemen van de leuke lichtslingers.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Is ook wel weer fijn als je weer opgeruimd hebt. Ik vind het leuk om alles te voorschijn te halen van de kerst maar ben ook weer blij als het opgeruimd is.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.