Bezoekers

Volgers

zaterdag 1 januari 2022

Oudjaar/Nieuwjaar

Het nieuwe jaar heeft zijn start gemaakt. Laten we er iets moois van maken met zijn allen en iets meer verdraagzaam proberen te zijn❤

Lief is het jaar 2022 begonnen met de neuswisser. Als die goed is dan gaat maandag alles door.

Gisteren met mijn boodschappen-kar naar mams vol met oliebollen (met en zonder rozijnen), strikken, Berliner bollen, broodjes en wafels. 
Mams komt zo de oorlog wel door denk ik ;) 
Toen ik alles uitgestald had in de keuken zei ze, " waar gaan we eens mee beginnen 😨." "Mams dat gaan we nu toch niet allemaal opeten? Weet je wat we doen, we nemen nu een lekkere oliebol en strakjes nog eentje en de rest bewaar je voor vanavond en morgen. Dan heb je dan ook nog wat lekkers." Die mams wilde mij gaan vetmesten ffffffff. Mams was weer erg vermoeiend gisteren. Net een tegendraadse puber. Soms gebeurd dat.

Eenmaal weer thuis hebben we het heerlijk rustig gehouden. Nog een oliebolletje gegeten en een saucijzenbroodje, glaasje wijn en wat hapjes en om 12 uur geklonken op het nieuwe jaar.
Er was veel vuurwerk in de lucht. Eigenlijk waren de hele avond al flinke knallen te horen maar rond 12 uur werd er mooi vuurwerk afgeschoten. We liepen van de voor naar de achterkant in ons appartement om zo weinig mogelijk te missen van al dat moois. We zijn zelfs nog even op ons balkon gaan kijken. De temperatuur was nog heerlijk buiten.

Vandaag is het dan 1 januari 2022. Weer even wennen aan het jaartal en er aan denken dat we de 21 veranderen naar de 22. Dat was vroeger op mijn werk altijd een aandachtspunt. "Dames niet vergeten maar het is weer een nieuw jaar." En dan die eerste dagen maar handjes schudden en iedereen het beste wensen. Er kwam soms geen einde aan.

Vandaag maken we er nog een luie dag van en ik denk dat ik morgen de kerstspullen ga opruimen. Dan hebben we dat weer gehad.

Voor jullie allemaal nog een fijne Nieuwjaarsdag.


4 opmerkingen:

  1. Helukkug nieuwjaer vanuit Zeeland (

    Mag ik zeggen dat je verhalen over je moeder best grappig zijn?
    Wel fijn dat jullie vlakbij wonen. Ik woonde op bijna 2 uur van mijn ouders en ging er elke week heen toen ik niet meer werkte. Vader overleed in juli (90 was hij) en moeder ook 90 half jaar later. Die laatste week was een vd weinige keren dat ik een week oversloeg helaas. Heb haar daardoor alleen nog aan de telefoon gesproken en was ze vrij plotseling overleden door longproblemen.
    Geniet dus maar van je moeder , al zal het niet altijd makkelijk zij en uitkomen om er naartoe te gaan

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Lot, dat is nog niet zo lang geleden begrijp ik. Als iemand plotseling overlijdt is dat niet prettig. Mijn vader overleed in 2009, hij is 80 jaar geworden. Hij was een dialyse patiënt. We zagen het aankomen. Mijn broer was 40 jaar toen hij plotseling overleed. Hij was 9 jaar jonger dan ik. Daar heb ik het heel moeilijk mee gehad. Mijn moeder wordt oud op een natuurlijke manier. Steeds wordt het iets minder maar ze heeft nog plezier in het leven. Voor haar mag het over zijn maar zo niet dan blijft ze nog even, zegt ze dan. Ze is altijd een heel positief mens geweest en nog. Ik mopper en geniet van haar. Dat zal er zo wel bijhoren.

      Verwijderen
  2. Hoi Ellen, ik vind het ook wel grappig om te lezen over je moeder. Mijn moeder was net een paar dagen 50 toen ze overleed, ik was 25. Ben soms zo benieuwd hoe ze nu zou zijn! Mijn vader is er gelukkig nog en nog helemaal gezond van lichaam en geest. Daar ben ik zo blij mee. Hij komt morgen op de koffie en nog een laatste oliebol met ons eten. Ik zie hem soms weken niet, maar spreken doen we elkaar vaak.
    Op mijn werk hoeven we dit jaar weer niet te zoenen en handen te schudden, ik vind dat heel fijn want ik vind aanrakingen van vreemden erg vervelend. Het is niets persoonlijks verder, maar ik houd er niet van. Je hebt mensen die je dan toch willen zoenen...bij alle corona-ellende is dit dan een voordeel!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. @Mevrouw Niekje, je moeder was nog veel te jong en jij ook om zo een verlies te moeten meemaken. Mensen zouden niet zo jong mogen overlijden maar we hebben er niets over te zeggen. Je geniet zo wel dubbel van je vader denk ik. Fijne dag vandaag en laat die oliebol maar lekker smaken.

      Verwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.