Bezoekers

Volgers

maandag 24 januari 2022

Wijnen

Vandaag is het een "bezige" dag.
Vanmorgen was mijn gouden meisje er en samen hebben we de boel gepoetst. Alles is weer netjes en schoon. Ben ik weer mooi even vanaf. 
De zon schijnt volop en dat geeft me weer een fijn gevoel, heerlijk. Van wandelen komt vandaag niet veel alleen even naar de apotheek en terug.

Vanmiddag gaan we met ons jeu de boules-clubje uit de flat, wijnen. In de winter gaan we niet buiten jeu de boulen. Zo fanatiek zijn we nu ook weer niet. We doen het meer voor de gezelligheid dus wisselen we af door te wijnen in de winter.

Even een praatje maken, de laatste nieuwtjes horen over en van bewoners. Welk appartement te koop staat en wie de nieuwe bewoners worden. We hebben genoeg te babbelen. Daarbij drinken we dan een glaasje wijn met een paar knabbeltjes erbij voor de liefhebber.

We hebben al heel bewoners gezien die hun partner verloren en die dan toch even een praatje komen maken en een wijntje drinken. Ze komen dan toch ook weer onder de mensen wat vaak weer een hele stap is. Eigenlijk zijn we ooit om die reden ook gestart met het clubje. Iedere bewoner is welkom en ooit worden we hulpbehoevend, komen alleen te staan of wat dan ook. 
Er zijn mensen die geen kinderen hebben of kinderen die te ver weg wonen en zo heb je toch een beetje steun aan elkaar.
Ik denk dat we hier wel goed wonen wat het ouder worden betreft.

3 opmerkingen:

  1. Mijn gouden meisje is vanmiddag ook gewest 2,5 uur alleen keuken en dan werkt ze ook echt door. Ik doe lekker niks ruim alleen op en zet paar dingen die los staan ergens anders zodat dat niet in de weg staat.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Mijn gouden meisje komt om de week 3 uurtjes. Ik poets dan mee en dan ben ik weer mooi klaar voor 2 weken :)

      Verwijderen
  2. Fijn om zo met elkaar in contact te blijven, klinkt super gezellig!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie of bericht achterlaten vind ik altijd leuk en kan altijd via dit formulier.